Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 13. februar 2010

Hugin eller Mugin????

.........vinteren har gjort det svært for havens og skovens mange fugle. Således også for denne lille Ravn - eller det vil jeg gætte på det er - der har forvildet sig hen til foderbrættet oppe på mit arbejde for at søge føde.....den kunne hurtigt sætte noget hjemmelavet fuglefedt til livs. Lidt forhutlet så den ud, sad og sundede sig og tog ikke notits af alle de nysgerrige blikke....spiste bare og pludselig var den væk igen.

3 kommentarer:

  1. Det er ganske sørgeligt med de mange fugle der går til i denne vinter. Vi fodre jo på livet løs her i haven. Hver morgen smider jeg 8 æbler ud, hælder kogende vand i stenkaret og giver fuglefoder. Det meste er væk inden vi når kl 17.00.
    Jeg tror også det er en ravn du har fotograferet, de plejer ellers at være rigtig sky!
    God weekend!

    SvarSlet
  2. Ja trist er det, børnene i børnehaven var noget triste en dag de fandt en død rødhals.

    Ja det må være en ravn....en stor unge vil jeg tro. Har set en ravn en enkelt gang før i skoven men den var noget større med et stort vingefang. Tror simpelthen den var så afkræftet at den var "ligeglad"....men kom da heldigvis på vingerne igen......
    Tak og i lige måde :0)

    SvarSlet
  3. Mon ikke det er en råge du har fotograferet.
    Ravne er ikke specielt almindelige at se på foderbrædt.
    Det er svært at bedømme størrelsen men jeg hæfter mig især ved det forholdsvis smalle og spidse næb. De voksne fugle har et område uden fjer omkring næbbet mens ungfuglene har flere fjer.
    Råge kan ses her http://www.fugleognatur.dk/gallery.asp?mode=ShowLarge&ID=113492
    Ravn kan ses her http://www.fugleognatur.dk/gallery_browse.asp?ID=157564&ArtsID=660&mode=art
    (jeg kan ikke sætte billederne ind, da der er ophavsret på dem, så jeg nøjes med at linke)
    Ravne er virkelig store og deres lyd er slet ikke til at tage fejl af, den kan høres her
    http://www.fuglar.no/galleri/lyder/Corvus.corax.mp3.

    Derudover er der sortkragen der er udbredt i nogle dele af landet, den kan ses her http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=657

    Med venlig hilsen
    Helle

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...