Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 7. februar 2010

Trætte vinterdage....

.....ungerne er mætte af sne og nu skal der virkelig lokkes for at få dem med ud i herlighederne igen. De HAR knoklet, leget og bygget i sneen til den store guldmedalje i flere uger, men nu er de nået til et punkt hvor de faktisk  hellere vil finde Geomac, Lego eller Sylvanian frem fra kasserne frem for at krybe i alt udstyret og gå ud og boltre sig i masserne. 

 Det er uden tvivl de indendørs sysler der trækker........tænker i mit stille sind at det er OK og vælger derfor at følge trop, varme lidt kakao, smække benene op og finde noget af Claus Dalbys skønne havelitteratur frem et par timer.....for hvem vil ikke gerne drømme om himmelblå skærmliljer, hvid fredløs eller sart lyserøde silkepæoner sådan en småkedelig og grå søndag formiddag.

5 kommentarer:

  1. Jeg syntes nu også at mængden af legende børn udenfor er faldende. De må være trætte af al den sne, lige som dine børn.
    Men hvis man kan læse Claus Dalby bøger i stedet er det jo lidt bedre. Ja hvis man selvfølgelig er voksen er meget haveinteresseret :-).
    Jeg er vild med hans julerose bog. De billeder er bare så smukke!

    SvarSlet
  2. Havedrømme har jeg lige lånt og de er altså skønne !
    Nyd din / jeres indedag :-)

    SvarSlet
  3. ....ja jeg tror de er godt "mætte" af vintervejr....nu længes de efter grønt græs og flade fliser så de kan få luftet løbehjul, rulleskøjter med mere. Skønt med lidt Dansk havelitteratur....og meget inspirerende.

    -----------

    De er virklig skønne....jeg kan dog ikke nøjes med at låne :0) Når det kommer dertil er jeg simpelthen nød til at EJE......til min mands store fortrydelse ;0)

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt forstå børnene - Emil har det på samme måde, og drages af de sne tomme områder der måske kunne egne sig til lidt skatening.

    Men at være mæt af én årstid og længes efter den næste, er simpelthen noget af det jeg elsker allermest ved vores lille land.

    Og så synes jeg bare at det er så spændende og givende, at vi alle hver især har noget som vi interesserer os for og er gode til.
    Det er virkelig fascinerende at læse om din begejstring for haven og alle dens glæder. Det er så man tydeligt fornemmer din passion for blomster og planter på den anden side af skærmen. :))

    Og jeg er enig: gode bøger må ejes. ;))

    En god dag til jer alle i morgen...

    SvarSlet
  5. Ja det kniber med plads til skateboardet i disse måneder Ulla, men jeg kan forstå På Daniel at der skal ske noget på rampen i Multihuset i dag......han har i hvertfald IKKE tænkt sig at holde fri fra klubben i dag ;0)

    Årstidernes skiften kunne jeg for alt i verden heller ikke undvære....hver tid sin charme, så selv om jeg til tider drømmer om sydengelsk klima så er de danske årstider nu ikke at kimse ad.

    Kan ikke lade en god smuk havebog står på boghandlerens hylde....den må bare med hjem :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...