Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 2. februar 2010

Up-date på Hval situationen.....

I aftes kontaktede jeg dem her som har været behjælpelig med at trykke på de rette knapper, så idag har jeg fået mails fra både Fjord og Bælt i Kerteminde og Danmarks Miljøundersøgelser, Afd. for Arktisk Miljø ....så der arbejdes på sagen. Desværre kan de på billederne se at Marsvinet allerede er  i dårlig ernærings tilstand. Dette er synliggjort på en af billederne under nyheder.




4 kommentarer:

  1. Stakkels lille hval..
    Håber der kommer en løsning.
    Kan man ikke give den noget mad ?

    SvarSlet
  2. Hej Dorthe !

    Jeg fjernede sidste indlæg, fordi der bare var så mange stavefejl...

    prøver lige igen:

    hej Dorthe !

    Du har da gjort en god indsats for at hjælpe, hvis det kan lade sig gøre.....men det piner selvfølgelig én ikke at kunne gøre noget rigtigt....det er ikke altid så nemt med dyr, selvom man synes det burde kunne lade sig gøre....
    Jeg husker for efterhånden en del år siden, at der kom en spækhugger ind i Randers havn via Randers Fjord og det var faktisk heller ikke så nemt at få den bugseret ud og så vidt jeg husker så endte det med, at den gik hen og døde...den var vist syg i forvejen fandt man ud af...men den var her længe og folk gik tur på havnen for at se spække, som den blev kaldt og jeg tror aldrig jeg har set så mange mennesker ved Randers havn...massevis af folk gik op og ned ad havnekajerne....
    Men det er da trist at marsvinet har forvildet sig ind i Limfjorden, der er frosset til....men jeg håber den klarer sig på en aller anden måde...endnu en grund til at be om tøvejr.....superflotte billeder du har taget....

    SvarSlet
  3. Tak for din update. Hvor er det trist, at den har det så skidt ;-(

    SvarSlet
  4. Det ved jeg faktisk ikke Miri men jeg ved med sikkerhed at Danmarks Miljøundersøgelser, Afd. for Arktisk Miljø arbejder hårdt på sagen. Vejret har drillet lidt da de kommer fra Roskilde af......men de ér på vej ;0)
    ________________

    Hej Anita... tak,syntes i hvert fald jeg har gjort hvad der stod i min magt. Nu er jeg bare spændt på om projekt redning lykkes.

    Det må da have været en kæmpe oplevelse at have en spækhugger så tæt på Randers.....én man aldrig glemmer:0) Et navn har ikke været på tale - men Hvalpen ( fordi det er tæt på Hvalpsund) eller Vikke (fordi det er tæt på Virksund) er da et par gode bud eller????

    ________________

    Ja det er trist Jeannette Mariae....de der har forstand derpå, mener ikke at den vil overleve ret længe uden hjælp så vi krydser fingre for at det lykkes i morgen.

    ________________

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...