Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 21. marts 2010

Havedag og sneskimmel.......

I dag vil jeg ud i haven for at sætte lidt skik på bedene. Jeg vil rive de vintervåde og svampede blade sammen så jorden kan få lys og luft. Græsplænen trænger til at blive revet igennem oven på den hårde vinter med tung sammenpresset sne..........sneskimmel skal væk og gødning på så den forhåbentlig snart kan stå grøn og frodig igen.

 Her er nogle af de få erantis jeg har.....der er også nogle der ikke er færdig udvikliet, de står bare med bladkransen
.....måske blomstre de næste år :0)



 Jeg har aldrig før oplevet at min græsplæne har været så medtaget efter vinteren.....men i år ser den godt nok søle ud....så det må der gøres noget ved...lige om lidt.......så jeg snart kan komme til at gå i bare tæer på græsset igen!!!!



8 kommentarer:

  1. Håper du får en finfin dag i hagen i dag. Plenen kommer seg nok skal du se :-)
    Her snør det i dag...#&%/&/)(

    Klem Torunn

    SvarSlet
  2. Her skinner solen og fuglene synger , så nyd din have dag !

    SvarSlet
  3. vores græsplæne ser ud som din. Men jeg syntes at den plejer at blive smuk igen lyn hurtig. Selvom det tager tid :-)

    SvarSlet
  4. Den gressplenen så ikke videre pen ut nei, men som regel blir den like fin igjen. Jeg har sett dette flere ganger, så ikke mist motet!

    Søte Erantis :) Jeg må ha noen av dem kjenner jeg :)

    Vet du, her SNER det...SÅ nedtur. Det legger seg på trærne og er ikke noe hyggelig i det hele tatt

    SvarSlet
  5. Här är inte heller gräsmattan så vacker. Ser ut som den har möglat. Vi får väl hoppas den tar igen sej o blir grön o fin./Knatten

    SvarSlet
  6. Ønsker deg en god dag i hagen, plenen blir nok bra. Det høres ut som det kommer til å få godt stell så da kvitterer den med å bli grønn og fin:)Nå er snart det meste av snøen borte her og, gleder meg:)

    SvarSlet
  7. Torunn - F... hvor jeg føler med dig, nu må det da snart være nok med den sne. Vil virkelig ønske I kan blive ramt af foråret snart :0)

    -----

    Her nydes Miri....i stor stil. Må dog vist snart ud og købe et par nye have handsker da sæsonen starter med et hul i den ene langefinger :0)

    Fuglene er helt kullert her også.

    -----

    Jeg håber den bliver smuk grøn igen SNART havehyrde. Jeg gør i hvert fald hvad jeg kan for at hjælpe den på vej :0)

    -----

    Ninni....troede virkelig snart vinteren var ovre, også hos dig. Håber det smelter i en vis fart snart så også du kan komme ud og rive i ukrudtet.

    Græsplænen ser allerede bedre ud efter en omgang med riven.....så håber at førstehjælpen sætter fut i græsset så det snart kan blive grønt :0)

    -----

    Knatten, det er helt sikkert svamp og jeg håber også for dig at det frosvinder inden vi får set os om.

    -----

    Linda.....jeg glædes med dig - det bliver skønt at vinke farvel til vinteren. Her er vejret skønt omend lidt koldt og blæsende....men med det rette tøj på så går det godt derude :0)

    Håber du har ret og at græsset snart grønnes :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...