Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 5. april 2010

de sidste påsketrækninger.....





Det nåede vi ........at farve æg igen i år. Vi plejer at farve nogle stykker hvert år, så påskeriset er nu ved at være godt fuld af de skønne plantefarvede æg og mens vi var væk et par dage sprang mirabellegrenene ud så æggene nu svæver rundt i et hvidt blomsterflor....smukt.

Ferien er nu ved at være ved vejs ende - vejret har ikke været som jeg drømte om. Høj blå himmel og solskin fra morgen til aften. NOT.


I stedet har det været lidt blandet med stiv østen vind, regn og sludbyger så vi har mest været inde selv om det da lige blev til et lille bål og snobrød sammen med alle vores fætre og kusiner, ind imellem alle bygerne påskelørdag.


Nu sætter jeg min lid til at vejret bliver lidt mere stabilt igen, for jeg vil gerne i haven og ordne lidt i dag, denne sidst fridag.

Ellers er det mine ærteblomster der står for tur. Frøene har stået i blød i lunken vand natten over så de er snart klar til at komme i såbakkerne. Udover mine selvhøstede skønne "Painted lady" har jeg i år købt Lathyrus Odoratus "Kippen Cream" og Lathyrus Tingitanus "Rosea":


10 kommentarer:

  1. Väldigt vackert påskägg! Och luktärter - det får bli snart här också!
    Ha en skön avslutning på påsken.
    Eva

    SvarSlet
  2. Jeg ville ønske, at der var duft på dine indlæg (smiler...)

    Knus fra engens land ;-)

    SvarSlet
  3. Der minnet du meg på erteblomstene - takk!
    Jeg må nok se til å få sådd noen ganske snart, for nå må da dette kalde været snart snu?
    Erteblomster er et must i hagen hvert eneste år. Jeg kan ikke tenke meg sommerhagen uten disse, det å kunne plukke inn store rause buketter med duftende erteblomster er fantastisk:)))

    SvarSlet
  4. Sikke smukke lathyrus, jeg håber I har bedre vejr ovre i det jyske, for her der skisme koldt.

    SvarSlet
  5. De cremefarvede lathyrus ser ud til at blive fantastiske, held og lykke med dem.

    SvarSlet
  6. Vad härligt med 'pinn-bröd'! Det var länge sedan vi gjorde.... Fina färger på luktärterna! Om några dagar ska jag också så alla mina fröer - ser fram emot det.

    Ha' det gott!

    /Charlotte

    SvarSlet
  7. Vilket vackert ägg!
    Grillning längtar jag efter.
    Kul att du har våran bok i sidan det tackar för om jag inte redan har gjort det.
    Ha det gott
    Annika

    SvarSlet
  8. Tusind tak Eva. Det bliver skønt med ærteblomster...først i drivhuset og senere på terassen :0)

    -----

    Ser hvad jeg kan gøre Jeannette Mariae - hvem ved om 5 år måske :0)

    -----

    Det var da så lidt Marit. Jeg giver dig ret ingen sommer på terassen uden ærteblomster i umiddelbar nærhed :0)

    -----

    Det var ikke for godt Annette - men dog tørvejr :0)

    -----

    Sussi - velkommen her i haven :0) Jeg glæder mig rigtig meget til de hvide/sart grønne lathyrus....er sikker på det bliver som en drøm :0)

    -----

    Vi elsker snobrød her i familien og kan vi få stoppet lidt skinke og ost ind før vi bager så smager det himmelsk Charlotte :0)

    -----

    Ninni de hvide/sart grønne kommer til at stå rigtig godt til mine lyserøde Painted Lady...jeg glæder mig til at kunne vise dig floret :0)

    Jeg kender det Ninni....har selv problemer med at komme ind i mit drivhus allered....der er potter over alt :0)

    Æggene er ganske simple at lave og så bliver de så smukke....jeg købte nogle tørrede plantedele for mange år siden bl.a tørrede hyldebær, krabberod, gurkemeje, blåtræ m.m.

    -----

    Annika...det var så lidt, må se om jeg kan købe den nogen steder i Danmark :0)

    Det bliver skønt at tænde grillen og åbne en flaske kølig vin en varm sommeraften :0)

    SvarSlet
  9. Vilket vackert ägg ni gjort!
    Luktärter är en av mina favoritblommor, dem minns man sedan man var barn, och av dem fick man plocka stora buketter.

    Ha en bra vecka.

    SvarSlet
  10. Tak....jeg er også rigtig glad for æggene. De bliver hvert år nænsomt pakket ned i æggebakker, så der ikke sker dem noget :0)

    Ærteblomster i kæmpebuketter.......det er lige noget for mig og en rigtig Livsnyder :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...