Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 4. april 2010

Påske- Vibeæg

Er de ikke bare skønne....lige hvad jeg ønskede og håbede på til Påske, en masse "ternede æg" ,så bliver det næppe smukkere.

Hvor er der bare sket meget de sidste par dage både i haven og her i blogg-landia. Efter et par dages have- og bloggafsagn læner jeg mig nu tilbage for at blive opdateret lidt foran skærmen  nu da havevejret ikke just er det mest appellerende - her er det mest gråt i gråt og regn, så malerpenslen holder stadig hviledag.

19 kommentarer:

  1. Vilka rutiga skönheter!

    Ha en fin kväll

    Rebecca

    SvarSlet
  2. Åhhh har du fått dem i blomstring allerede:) Jeg går og ser etter mine hver dag, men de lar nok vente på seg en stund til...sukk:) Men den som venter på noe godt:):)

    De er så vakre:)

    Og takk for hilsen hos meg, ja druer er en liten vitenskap, men de gir bær lit tuansett, så det ser ut til at planten tillater at man bruker litt tid på å øve seg:) Og det setter jeg pris på:) Du får fotelle hvordan det går med din, så får jeg følge med deg, kanskje vi får det til i år, og husker å beskjære rett til høsten:) Klem

    SvarSlet
  3. Hvor er de bare fine! Jeg har forgæves gået og spejdet efter mine vibeæg. Er alvorligt bange for at de er gået til. De er ellers noget af det mest elegante i haven!

    SvarSlet
  4. i lige måde søde Rebecca :0)

    -----

    Ja de er helt fantastike....men de har jo også stået i en potte i drivhuset.

    Vi må bare prøve os lidt frem i den ædle kunst at dyrke vin Linda :0)

    -----

    Hej Anne.....de er bare fantastike :0) Dog har mine stået i en potte i drivhuset - dem påfriland kommer først senere - i maj vil jeg tro :0)

    -----

    SvarSlet
  5. De er virkelig smukke, de vibeæg. Gad vide om det er pga en virus at de bliver så specielle. Ligesom tulipaner der er flerfarvet.

    SvarSlet
  6. Å jeg ELsker Vibeæg. Jeg har jo detsværre ingen drivhus men jeg har købt dem i potter (og det var faktisk billigt, næsten samme pris som da jeg i efteråret købte løg).

    For mange år siden da jeg havde have i Sverige fik jeg flere hundrede løg i gave, men frosten kom tidligt og de kom aldrig i jorden. Det er jeg aldrig kommet mig over og først i år har jeg fået købt mig en ny portion løg.


    Masser af kærlige forårshilsner fra Fejø

    SvarSlet
  7. De är helt underbara 'Kungsängsliljorna' som de heter på svenska. Satte några i höstas och hoppas att få se några rutiga skönheter snart i mina rabatter också!

    Önskar dig en fortsatt trevlig helg!

    /Charlotte

    SvarSlet
  8. De er bare helt skjønne og jeg gleder meg til de kommer opp av jorden her også:)
    Og så glæea jae mae te samafejn:)

    Herlige ord og en dyktig liten pike!

    SvarSlet
  9. jamen,jamen jeg bliver glad af bare at se dine smukke billeder af vibeæg...så flotte...hører nok til min største favorit, faktisk....jeg må jo nok skaffe mig nogen til min have...det kan vist ikke være anderledes...vanvittigt flotte...er vist ikke for meget sagt...og drivhus har jeg jo også....

    SvarSlet
  10. Havehyrde...de er skønne. Jeg må melde pas på hvorfor de er ternede.....det ved jeg simpelthen ikke - men måske du har fat i noget :0)

    -----

    Marina - hundrede af Vibeæg må være drømmen. Er sikker på at du får et fantastisk flor med de nye vibeæg.

    Har du boet i Sverige engang....eller haft sommerhus der ? Det må ha´været skønt!!!!!!

    -----

    I lige måde Charlotte - jeg har desværre ikke nogen i haven, men det skla der laves om på nu. Til efteråret tror jeg at jeg må sætte nogle under æbletræet :0)

    Glæder mig til at følge med i dine bede :0)

    -----

    Ja... Samafejn..........det bliver skønt Marit :0) Jeg bliver så glad hvergang jeg finder sådanne sedler.

    SvarSlet
  11. Disse er helt nydelige! Vi kaller dem rutelilje her i Norge.
    Håper godværet kommer tilbake til deg snart så malekosten får svingt seg igjen :)

    SvarSlet
  12. Oj vilka vackra kungsliljor! Jättefina foton av dem också.

    SvarSlet
  13. Jeg havde den mest vidunderlige grund på toppen af Söderåsen. 20.000 m bøgeskov og kæmpe have, der var vild på den helt rigtige næsten uopnåelige måde. Vi var der mindst hver anden uge og i alle ferier, mens vi boede på Frederiksberg, men vi solgte da vi flyttede til Fejø (og ja, der var de første 15 købere der ringede den weekend vi udbød huset til salg).


    I år har jeg kun lagt 25 vibeæg fordi mit budget allerede var brugt på de næsten 1000 tulipaner og narcisser jeg havde købt. Jeg tænkte at jeg ville købe i potter og plante ud hvert år, sådan som jeg gør med flere andre ting som jeg holder af. Gårdhaven skal jo konstant holdes med grønne planter og så kan man ligeså godt få dobbelt glæde af dem.

    SvarSlet
  14. Ninni...vejret ville ikke rigtig som jeg vill - overskyet hele dagen men dog tørvejr :0)

    Penslen har været lidt i sving....én låge og ét espalier mere er blevet sort :0)

    SvarSlet
  15. Ingmarie....velkommen i min have og tusind tak......jeg elsker vibeæg, de er bare super flotte
    :0)

    -----

    Åh altså Marina det lyder til at have været en himmerigsmundfuld der på Söderåsen :0)

    Men jeg kan se på dine billeder at den have du har på fejø heller ikke er helt ringe. Kæmpestor efter min målestok og fyldt med gamle krogede frugttræer......mmmmm

    Hvor køber du dog løg i de mængder Marina, for poser med 8 stk i kan der næppe være tale om :0) Jeg glæder mig helt vildt til at se dit tulipan flor lige om lidt.

    Take care
    Dorthe

    SvarSlet
  16. Denne gang har jeg handlet hos ep engros fordi de havde en bestemt tulipan jeg gerne ville have. Før har jeg handlet hos andre. Ulempen ved at have en stor have er at det faktisk ikke syner af så voldsomt meget selvom der er 100 ens tulipaner i ét bed. Men jo jeg glæder mig også. Helt vildt!

    SvarSlet
  17. :-D Tak for den opklaring! Der kan man bare så hvor "grøn" jeg er. Har endnu ikke helt styr på hvad der kommer hvornår. Men smukke, det er de altså!

    SvarSlet
  18. Marina....tusind tak for at dele :0)Det bliver helt fantastisk at se dit flor. Er ikke engang sikker på at jeg kunne finde plads til 1000 løg på mit lille frimærke :0)

    -----

    Anne ....det er de bestemt:0) Og grøn har jeg også været.....vil nærmest betegne mig som lidt grønnere end lysegrøn, men ikke helt mørkegrøn p.t *SMILER*

    SvarSlet
  19. Hvis man orker at passe dem (gøde dem og tage dem op når de har blomstret) kan man sætte tulipanløg virkeligt tæt så mon ikke hvis det var det du ville.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...