Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 11. maj 2010

Frostbidt græsplæne


Frosten vil åbenbart ikke rigtig slippe taget i maj.....de kolde nætter bliver ved og i nat havde vi  -3.3 grader. Lige koldt nok for de sommerblomster der står til parade i drivhuset og venter på at komme ud. Tilgengæld er det den skønneste morgen længe....sol og næsten vindstille så vejret er ubeskriveligt smukt.

Smukt er også min kære nabos dejlige moreltræ......håber ikke frosten har skadet årets høst.....for de smager bare fantastisk.

10 kommentarer:

  1. Jeg må tilstå, at jeg er dybt forundret over, at det stadig er så koldt og her regner det igen i dag.

    Tirsdagsklem ;-)

    SvarSlet
  2. Så mærkeligt i dette lille land, ingen frost og jeg var da ude at fodre høns --uden overtøj. Solen skinner og her varmt i solen. Hørte i morgentv at det var den koldeste majmorgen i 100 år, så lidt har I vel ret...

    SvarSlet
  3. Her i Københavner området har vi været fri for nattefrost i lang tid.
    Men jeg holder et vågent øje med vejrudsigten. Man ved jo aldrig!

    SvarSlet
  4. jeg er spændt på om vores mirabelletræ klarer det, de smager nemlig også godt :-)

    SvarSlet
  5. Det er det samme været her hos oss også. Riktignok er det en stund siden siste nattefrost, men temperaturene er lave og vinden er kald, men SOLEN skinner og himmelen er blå. Det er da så usigelig mye bedre enn for bare tre måneder siden!!
    Nå har vi farger i hagen og naturen og lyset - det velsignede lyset er tilbake. Her er det lyst til kl 10 om kveldenen nå:)))

    SvarSlet
  6. Uf.....lyder ikke rart. Vi havde plus 6 grader kl. 7 i morges. Meget mærkeligt.

    SvarSlet
  7. Ja - vejret er en mærkelig én......varmen skal være noget så velkommen:0)

    SvarSlet
  8. Ja, det er flot lige nu når det blomstrer, vores træ. Jeg beder til at dets bær ikke har taget skade. Jeg elsker dem når de sidder der i toppen - skinnende røde og indbydende. ;))

    SvarSlet
  9. Er det mulig?? Dette er jo til og emd mye kaldrere enn vi har det her om nettene. Jeg har ikke sett rim på bakken denne måneden. Uff og uff, Dorthe!

    Og du...jeg vet det er mange vakre perler i Sverige - jeg selv har flere ønskereisemål i Syd Svedrige :) Det blir nok en deilig ferie dere får i deres svenske lille paradis :)

    SvarSlet
  10. ulla.....en fantastisk hvid drøm :0)

    -----
    Ja Ninni.....troede faktisk også det var en ond ond drøm :0)

    Det er jeg sikker på det bliver Ninni......vi glæder os. Maria nok især til at komme i Astrid Lindgrens verden ....igen :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...