Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 9. august 2010

Ferie-rier........

Kaptajn Langstrømpe og PIPPI går i land

Maria i PIPPI´s seng

En lille rokkesten :0)

Elg-safari i Virum

Jeg ved ikke med jer.....men her på matriklen er der blevet holdt ferie.....ferie på en måde så det kan mærkes helt ind i knoglerne........dejligt, roligt og afslappende. Derfor har Bloggen også holdt ferie.....kun én enkelt gang i løbet af de sidste par uger har jeg vendt snuden forbi......bare lige for at være sikker på at den var der endnu :o)

Vejret har måske nok været lidt middelmådigt og ikke helt så varmt og skyfrit de sidste to uger af ferien som jeg kunne ønske mig.....men ferien er ikke tilbragt her foran skærmen men sammen med børnene i haven og med hyggelige, mærkelige, afslappende gøremål, små projekter, sammenkomster med skønne venner og familie.....livet har været SKØNT og ferien én af de bedre af slagsen.....hvad mere kan man ønske sig. I dag er første skoledag for ungerne og dermed også min aller aller sidste feriedag i denne omgang....den skal nydes :0)

Smålands fred og idyl:
Den første uge af vores ferie tilbragt vi i det skønne småland med 25-30 grader de fleste dage og dermed lysten til at kaste sig ud i de allesteds nærværende svenske søer og god mad på grillen - med tilbehør der havde en lille tendens til at sætte sig på hofterne.....hvilket er mindre godt.

Vi har til Maria og drengenes store begejstring været rundt i Astrid Lindgrens fodspor: Katthult, Bulderby, Vimmerby og Astrid Lindgrens verden med blandt andre : Ronja og Birk, Skalde-Per, Lotte, Tengils soldater der søgte efter brødrene Løvehjerte, Niels Karlsson Pusling, Karlson på taget, Hoppetossen med Efraim Langstømpe og en masse andre farlige sørøver og ikke mindst PIPPI. En fantastisk oplevelse som kun kan anbefales til de der ikke har prøvet.

Der ud over har vi kysset en Elg, lavet skovbærsyltetøj, rokket en "runkesten" eller i det mindste forsøgt at rokke den, følt historiens vingesus under en siesta, ved det der formodes at være en af Sveriges ældste egetræer, badet, badet, badet og meget meget mere......ren balsam for en sjæl der trængte til det.


broen i Kirsbærdalen, hvor brødrene Løvehjerte blev genforenet.

Udsigten fra vores terrasse med "vores" sø Ören i baggrunden


Familieforøgelse:
En af Marias helt store drømme er gået i opfyldese....efter flere ugers massivt pres på faderen lykkedes det pigen med overtalesesevner ud over det sædvanlige at få lov at købe en kanin. Så nu er vi de lykkelige ejere at en lille løvehovedkanin, hjemme flikket kaninbur og løbegård........og vi er glade alle mand.




Haven:
Ja den blomstre på livet løs, klematis og roser, stokroser, edderkoppeblomster, stolt kavaler, solhatte og meget, meget mere. Men mere om det de kommende dage - for nu er jeg tilbage på min pind :0)

6 kommentarer:

  1. Åh, ni verkar ha haft en alldeles underbar och äventyrlig semester.....

    Välkommen tillbaka!
    Kram Charlotte

    SvarSlet
  2. Tillykke med det lille nye medlem af familien! Kender kun alt for godt det med søde piger og talegaver udover det sædvanlige.... hos os er 2 kaniner blevet til 5 henover sommeren..glæder mig til at se mere fra den blomsterende have Kh Fru Krull

    SvarSlet
  3. Det lyder til i har haft en rigtig skøn ferie både med oplevelser og afslapning der hjemme.Tillykke med den lille søde kanin.

    SvarSlet
  4. Vilken semester! härligt! Ja man behöver en bloggpaus, tog också en. Grattis till den nya familjemedlemmen.
    Ha det gott!
    Kram Pella

    SvarSlet
  5. Charlotte - det var en en helt fantastisk ferie :0)

    -----
    Fru Krull :0) Ja det kan gå hurtigt med de kære små hvis de får løbepas :0)Men de er da helt bedørårende og ikke til at stå for :0)

    -----

    Tak Conny....det er altid godt med ferie :0) Og kaninen den er hele familiens øjesten :0)

    -----

    Tak Pella...du har ret.....en lille pause var godt både fra arbejdslivet og skærmen :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...