Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 16. august 2010

....mere Grøn


Flere har undret sig over at min Echinacea Purpurea "Green Envy" ikke er mere grøn end på de tidligere viste billeder. Det er den dog også ved udspring - der er den faktisk helt limegrøn som I kan se på billedet her over - men som dagene går sniger den røde farve sig langsomt ud på kronbladene og blomsten bliver tofarvet i løbet af et par dage. En fantastisk smuk udvikling og sjov at følge med i.  Så det er med solhat som med så mange andre blomster........farven skifter med tiden.

8 kommentarer:

  1. Mmm... Grön solhatt måste jag skaffa till nästa år. Den är verkligen fantastisk! Tack för tipset:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvarSlet
  2. Den er virkelig smuk:) Solhat er fantastisk for man har glæde af den så lang tid.

    SvarSlet
  3. Den er flot!
    Min datter har den og andre solhatte i sin have.De blomstrer længe synes jeg...:-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  4. Hvor er den smuk... Den kunne jeg også godt ønske mig i den staudehave, jeg ikke har... ;)

    SvarSlet
  5. Den var jo utrolig fin, din "Green Envy"! Jeg har sådd denne i år, og satte den ut i bedet på forsommeren. Men hjorten har spist mesteparten dessverre, så ingen blomst i år. Kanskje neste år?

    SvarSlet
  6. Green Envy er nydelig! Den blir ganske høy, ikke sant? Blosmten i bakgrunnen har lenger og spissere kronblader enn den i forgrunnen. Lekkert!! Denne sorten skal jeg kjøpe frø av. Jeg liker best de høye som ikke blir for kompakte. Litt synd at de ikke kommer ordentlig i gang med blomstring og størrelse før tredje året. Mine White Swan som jeg sådde i forfjor står med 1 blomst pr plante i år. Men nydelige er de!

    SvarSlet
  7. Charlotta......du vil ikke fortryde :0)

    -----

    Lisbeth og Lisbeth :0) Solhat sætter prikken over i´et i juli/august/september haven :0)

    -----

    Jette du må igang med at anlægge.....men pas på det er vanedanende hvis du først begynder :0)

    -----

    Jeg krydser fingre for at den overlever de sultne hjorte næste gang Krebsemor :0)

    -----

    Du har ret Ninni solhat er lidt langsom i optrækket men når de først har fat så lønner det sig til fulde.

    Min green envy er ikke specielt høj...både magnus og white swan er højere. Den er nok 50-60cm høj så den er vel middelhøj inden for solhat kategorien :0)

    -----

    Hjertlig velkommen i min have Njut.....den er skøn og lidt anderledes :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...