Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 2. december 2010

Venus, Saturn og Jupiter....


Venus og månen halvt bag skyer kl. 7.50

Sterinlys og Venus på morgenkvisten. Billedet er taget inde fra stuen og ud ad vinduet.

Venus bag syrentræet.

pryder vinterhimlen.
I tiden kan Venus ses som en meget smuk og lysklar "stjerne" på himlen om morgenen i syd/sydøstlig retning.....når ellers skydækket er væk.

Saturn den smukkeste planet af dem alle er også at se på himlen sammen med Venus i tiden. Den står en smule højere på himlen og lidt længere mod syd/til højre for Venus. Saturn er ikke så lysklar som Venus, men har man en lille stjernekikkert eller en almindelig kikkert ved hånden kan man være heldig at se det fantastiske ringsystemet der omgiver planeten. Selv er jeg den heldige ejer af et Meade teleskop og synet af Saturns ringe er ikke mindre end imponerende.

På en stjerneklar aften kan den største planet af dem alle - Jupiter - ses vandre fra den sydøstlige himmel over syd til den går ned i syd vest efter midnat.

- stop op og nyd synet.

3 kommentarer:

  1. Hvor magisk. Det må være vidunderligt.¨

    Hav en rigtig dejlig weekend din skønne solhat.

    SvarSlet
  2. Tusind tak Marina....det er meget facinerende og magisk - ja :0)

    SvarSlet
  3. Ja det vil jeg helt sikkert gøre:))

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...