Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 6. februar 2011

Bedstemor Piletræ


Dette skønne piletræ står nede i engene og vi køre forbi det hver gang vi kører hjem til min mor......ungerne syntes det ser så sjovt ud og jeg må jo give dem ret. 

Når vi kigger på det får fantasien frit spil...... gad vide hvad sådan et "ene og alene piletræ" har oplevet i årenes løb?

Forunderligt hvordan naturen gennem årene former sine egne skulpturer i landskabet



11 kommentarer:

  1. Hmmm...det skulle vist ha væres 'stylet' for længst ;O))Men så var vi gået glip af en eventyrlig oplevelse. Giver stof til eftertanke i disse 'have estetiske' tider :O)

    SvarSlet
  2. Meeeen! Vilket märkligt växtsätt, men det är vackert och visar styrka.
    Kram Pella

    SvarSlet
  3. Fantastisk gammel pil. Det er imponerende, at det bare gror videre, sikke em overlevelsesevne.

    SvarSlet
  4. Det er sådan et træ der har rødderne helt nede i eventyrene, ikke?

    SvarSlet
  5. Det er så gøy å se slikt i naturen:) Et flott tre som setter fantasien i sving:)

    SvarSlet
  6. Fantastisk! Ja, det kunne være spændende at høre dette træs historie, "nogen" har forsøgt at dukke nakken på den, men den stod det igennem og hurra for det :o)

    SvarSlet
  7. jamen for søren da...det ser virkelig sjovt ud, men sikken en overlevelseskraft det har...det ser ud som om det på et tidspunkt er knækket om på midten og så aligevel vokset videre...det minder mig om et ældre menneske, som er blevet krumbøjet.....
    virkelig specielt...her i engen er der også meget livskraftige piletræer....ofte foregår det på den måde, at de dejser om på siden og roden går halvt op ( det sker meget langsomt) og i den tid, som kan tage mange år, så vokser der bare nye grne ud fra siden af det og særligt omkring roden og når det så på et tidspunkt har lagt sig helt ned, så er der allerede nye stammer og nye grene rigtig godt i vej...så det er nogle seje vækster, de pil....på et tidspunkt tog jeg noge ret lige grene/skud fra et af dem, og lavede mig et pilebed rundt om et træ, men det er længe siden og pilebedet er forlængst rådnet op...men det var sjovt ( men hårdt arbejde)....

    SvarSlet
  8. Ja der er da noget der er gået helt galt engang og så alligevel sejrede livet:0)

    SvarSlet
  9. Naturen er underfundig. Den er svær at gøre efter ;-)

    SvarSlet
  10. Ja naturen er vidunderlig utæmmet....og rødderne er helt sikkert i eventyrenes verden....med heksebryg, fine alfer og fæle trolde......:0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...