Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 10. marts 2011

man har vel lov at bede.....


Mens det blæser en kvart pelikan ude i haven og regn og slud kæmper om overtaget er det godt vi kan nyde foråret inde...........og bage lidt pitabrød til fryseren.

Jeg funderer over om udestuen endnu engang for lov at blive stående da det klapre og brager gevaldigt derude. Jeg har selvfølgelig lov at bede en lille bøn til at den snart smutter i svinget så vi kan begynde at drømme om en ny og smartere model......... for undværes kan den ikke, så indtil videre må jeg fortsætte med at se igennem fingre med hvor blå, grim og rådden træværket på den nuværende er.

 - meeeeen skulle et kraftigt vindstød rykke lige lovligt meget i taget så er jeg klar med et bud på hvordan fremtiden kunne se ud  - måske bare en anelse større:

Punktstøbt udestue i et lidt mere elegant look end den nuværende.

9 kommentarer:

  1. Ja vad kul med mässor!Har ni inga inga hos er?
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  2. Vilket oväder alltså! Vi får hålla i hatten :-)

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  3. Bede og drømme går hånd i hånd ;-). Forstår så udmærket at du drømmer om lige den udestude! Selv drømmer jeg om en veranda, hvor jeg kan sidde med en kop kaffe.

    Bedste havehilsner
    Birgitte

    SvarSlet
  4. He-he ja den drøm tror jeg vi alle kender og jeg forstår godt at du ønsker den dejlige på billedet:)

    SvarSlet
  5. Det er simpelthen så nervepirrende med blæsten, når man har drivhus, udestue eller lignende. Vi lavede vintersikring på vores to små drivhuse for et par år siden, og vi har faktisk ikke engang fjernet den om sommeren, fordi det altid blæser så meget her hos os - man skulle tro, vi er flyttet til Vestkysten! (vi bor på Fyn).

    Kønt ser det ikke ud, men mere irriterende at skulle udskifte ruder hele tiden.

    God weekend :-)

    SvarSlet
  6. De problmer har jeg ikke. Bare jeg havde :-) For en udestue må da være vidunderlig. Drømme er dejlige at have, men jeg kom til at le lidt. For er det ikke netop patina der ofte gør, at ting ser vidunderlige ud? Med "patina" mener jeg naturligvis ikke knuste ruder :-)

    SvarSlet
  7. Hej Dorthe !

    ja den ser virkelig skøn ud og jeg håber dog ikke for dig at den gamle "letter" så du kan få en ny...men måske bare at du får en ny...men jeg kan godt lige sætte mig ind i, at man lige kommer til at tænke sådan...hvad siger din mand...vil han også have en ny...
    Men det skal være dig vel undt med sådan en lækker sag på billedet...

    SvarSlet
  8. Helena :0) Jo, et par stykker - men desværre ikke lige i mit nabolag......så det er ikke nogen jeg lige kommer til. Men jeg tror generelt at I svensker gør meget mere i messer og haveforedrag end her i Danmark :0)

    Måske man skulle trække teltpælene op og købe en lille svensk knaldhyttte :0)

    -----

    Anna ...der er ikke andet for :0)

    -----

    Birgitte....en veranda ville heller ikke være så dårligt....min bedstemor havde den sødeste én af slagsen :0)

    -----

    Lisbeth.....*SMiler* - det kunne være skønt med noget lign.

    -----

    Marlene....i lige måde. Trælst når ruderne begynder at klirre.....det vil vi gerne være foruden.

    -----

    Nette........*SMILER* der er forskel på patina :0)Det er som rgel af det gode.....men tro mig ikke i det her tilfælde :0)

    -----

    Jeg prøver at bearbejde ham Anita.....men det er som om der er andre projekter der er vigtigere......og sådan er det jo.....men måske en dag :0)

    PS: den står i nu :0)

    SvarSlet
  9. i just came across your blog and finding your place so intriguing.
    i am loving your photo and life. thanks for sharing.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...