Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

fredag den 29. april 2011

Hvad er det for en plante???


.......jeg ved det ikke, men syntes den er skøn og lidt særpræget .......måske lidt anemoneagtig - ved det ikke, så det håber jeg ,der er nogen af jer skønne mennesker der gør, for min nysgerrighed er pirret......hvor skal den plantes for at trives og formere sig til et lille gul/grønt tæppe eller små puder?

Jeg fik planten med hjem i påsken, som et lille påskeæg fra min svigerfar - han har selv fået den af sin søster som har den fra Nøddebo.....men hvad den hedder er et lille mysterie :0)




Lørdag kl 10.06
Opklaring af mysteriet:

Tusind tak til Lisbeth fra Høneballehaven der var behjælplig med at finde frem til plantes navn.

Nu er jeg den heldige ejer af en:

Vårskærm/Hacquetia epipactis.

Jeg har aldrig hverken set den eller hørt om den før..... nu må jeg se om jeg kan få den til at overleve her hos mig. For humusrig bladjord er måske ikke det jeg har mest af.....men kan anemonerne leve her kan Vårskærm nok også. Sød er den i alle tilfælde.




5 kommentarer:

  1. Skøn gave at få..Og hvor er den fin :) Den vil jeg også blive glad for ..Bliver spændende at se den vokse hen over sommeren :)
    Mange hilsener Karina

    SvarSlet
  2. Skøn gave at få..Og hvor er den fin :) Den vil jeg også blive glad for ..Bliver spændende at se den vokse hen over sommeren :)
    Mange hilsener Karina

    SvarSlet
  3. Jeg kan desværre ikke hjælpe med opklaringen, men det er køn plante

    SvarSlet
  4. Den hedder en vårskærm, jeg har den også og havde besøg i haven forleden dag. Damen sagde, at det var en vårskærm.
    http://www.havefotos.dk/Vaarskaerm/index.html
    og det ser ud til at være ganske rigtigt.
    Havehilsener
    Lisbeth
    Høneballehaven

    SvarSlet
  5. Hvor er den fin - dejligt påskeæg, jeg har heller aldrig hørt om den før.

    Rigtig god weekend.

    Knus
    Mette
    http://mette.landly.dk

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...