Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 17. april 2011

I sydøsten stiger månen op...

Stadig lyst da månen lidt over 20 begyndte at rejse sig i horizonten.

........og den er fuld igen. Vanen tro har jeg været afsted for at fange den og på min vej ud i måneland så jeg flere harer........hvilket er længe siden jeg er stødt på sådan én. Måske det har noget med påsken at gøre...det er jo trods alt palmesøndag.
I marts havde vi  årets fedeste fuldmåne med en afstand på  "kun" 356.577 km til jorden...men denne måne var nu også temmelig fed omend lidt svag til at begynde med - denne gang var afstanden  på 358.087 km fra jorden.

Himlen modsat månen......her er solen på vej i seng..........og det er jeg også - godnat fra måneland til alle jer i blogg-land :0)

 
Her på det nederste billede er det tydeligt at billedet er taget i det der kaldes "den blå time" Den blå time er den korte tid lige efter solnedgang  og lige før solopgang hvor himlen bliver magisk blå og billeder antager et fantastisk skær.




4 kommentarer:

  1. Hold da op - hvem sagde smukke billeder? De er fantastiske :-)
    Det er månen også i aften. Vi har også været ude for at nye den - smuk og rund som den jo er i aften.

    SvarSlet
  2. Witam. Niesamowite zdjęcia. Księżyc jest i różowy i żółty. :-) Pozdrawiam

    SvarSlet
  3. Tak......for mig er det altid betagende at kigge på den og andre himmelobjekter :0)

    SvarSlet
  4. Åh, jeg så godt den smukke fuldmåne igår og tænkte netop, at den var stor igen - og det havde jeg jo så delvis ret i :-)

    Smukke billeder af et fantastisk himmellegeme :-)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...