Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 14. maj 2011

Green Village og Elegant Lady





I haven bliver de skønne tulipaner ved........................ og ret som de første smider kronbladende blomstre de næste. Øverst Green Village og derefter Elegant Lady.

Blogger har været voldsom drilsom de sidste dage, men nu er det som om der er hul igennem igen.

Rigtig god week-end.

11 kommentarer:

  1. Det er skønt med det vedvarende tulipanflor. Jeg vil lægge endnu flere løg i efteråret :-)

    SvarSlet
  2. Skønne tulipaner..Bliver mere og mere overbevist om at jeg skal have flere i min have :)
    Ja blogger har drillet noget - har ikke kunnet kommentere på indlæg..
    Har dog kunnet læse dem..
    God weekend herfra
    Hilsen Karina

    SvarSlet
  3. Hvor er de smukke! Fantastisk at du har lagt typer der afløser hinanden jeg skal helt sikkert også have lagt flere løgplanter til efteråret. :))

    SvarSlet
  4. Skjønne tulipaner!! Vakre farver:-) Jeg ønsker meg fler tulipaner i min have, men jeg får ofte rådyr på besøg, og de spiser opp løgblomstene mine.. Har du noen tips om hvordan jeg skal få beholde blomstene mine i fred?

    Ha en god weekend!

    Hilsen Helene

    SvarSlet
  5. Ja, pragtfuldt med tulipaner. Det er første år, at jeg har mere end blot nogle få i min have, og må indrømme at jeg er begejstret! Lige så meget jeg bandede, da jeg lagde løgne i efteråret - lige så meget jubler jeg nu. Kan dog fornemme at du har været lidt mere snedig en mig og valgt forskellige blomstrings tidspunkter. Jeg har kun - ved en tilfældighed - tidlige og mellem. (Kun en håndfuld Grønland fra sidste år som er kommet igen er sene).

    Nu mangler vi kun, at jeg også indfører solhatte i min have. Meeeen det er jeg ikke sikker på kommer til at ske :-))

    SvarSlet
  6. Smukke tulipaner du har valgt, og rigeligt af dem.

    SvarSlet
  7. Smukke tulipaner, man kan jo simpelthen ikke få for mange. Det er godt planlagt med de forskellige, der afløser hinanden.

    Du kan tro, jeg har været mange gange rundt i vores have og notere mig, hvor der skal lægges tulipanløg og hvilke farver der passer ind med de eksisterende. Det bliver sjovt !

    God weekend.

    Ulla

    SvarSlet
  8. Jeg har også netop de to slags, de er så dejlige, så dem må jeg have flere af. Jeg tror mine Green Village er fra Bilka, kan du huske, hvor du har køb dine?

    Fortsat god dag
    Lisbeth

    SvarSlet
  9. Hvor er de flotte dine Tulipaner,jeg plejer at købe tulipaner fra Holland af spejderne om efteråret, der tjener de lidt på.
    En god weekend til dig

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. Ina....tulipamer må der til i store mængder :0)

    -----

    Karina....ja men det er åbenbart alle der er blevet drillet denne gang :0) Tulipaner skal man bare have mange af .....det er sikkert :0)

    ------

    Lisbeth....ja det er med tulipaner, pæoner klematis og så mange andre at blomstringen forlænges hvis man veksler lidt mellem blomstringstidspunktet :0) Lige netop ved tulipaner må glæden gerne vare ved længe :0)

    -----

    Helene...jeg har ingen erfaring med rådyr desværre....men jeg har læst om blodmel og hørte en gang også om én der sprøjtede parfume ud - det skulle rådyrene gå uden om :0)Men om det har noget på sig ved jeg ikke :0)

    -----

    Nette....Solhatte må du også have :0) Når du først har set sommerfuglene og biernes kærlighed til denne skønne staude så bliver du forelsket for livstid :0)

    -----

    Lea - tak.......de er skønne hver i sær :0)

    -----

    Ulla.....ja dert er sjovt at planlægge nogle løglæggerdage i efteråret.....og ikke mindst forventningen, og om udfaldet bliver som tænkt.......det er skønt :0)

    -----

    Lisbeth.....jeg mener også mine er fra Bilka....de hedder Premium og det mener jeg er det mærke Bilka fører.

    -----

    Conny.....super ide....så støtter du dermed også et godt formål. Mine prydløg købte jeg også af 8. klasserne for et par år siden da de skulle tjene til en lejrtur.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...