Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

onsdag den 4. maj 2011

Hvis ikke i dag hvornår så???


Haven bugner af tulipaner........til overflod. Egentlig er jeg ikke ret god til det med at klippe af blomsterne og tage dem ind i buketter, da jeg ved at inde bliver glæden kortere end ude.

Men I dag skulle det være og nogle af de liljeblomstrende tulipanerene i rød/hvide nuancer blev klippet og stillet ind i vindueskarmen med levende lys. Det er 4. maj og traditionen tro bliver der tændt lys i mange danske hjem incl. vores denne aften, da det er aftenen før befrielsen d. 5 maj 1945. En smuk tradition som vi her i huset  værner om og holder i hævd.





18 kommentarer:

  1. Vilken underbar tulpanrabatt. Jag hoppas de har det varmare än vi har det här uppe i Sverige.
    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvarSlet
  2. Wav så mange fine tulipaner :-)

    SvarSlet
  3. Verkligen en vidunderligt färgkomponerad tulpanrabatt du har! Så ska det se ut med mååånga tulpaner!

    Vackert att ni håller traditionen levande med befrielseaftonen. Mina släktingar har berättat över glädjen de kände med er den 5 april då för länge sedan. Och sedan lyckan när Köpenhamns lampor tändes igen på andra sidan Sundet... (Jag bor i Malmö).

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  4. Jag menar såklart MAJ och inget annat! Blandade ihop det med occupationen...

    Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  5. Også her hos mig er der lys i vinduerne. Desværre kan jeg ikke vise så flotte blomster som dine. :)

    SvarSlet
  6. Rigtige tøse farver men meget skønne sammen.
    God Maj.

    SvarSlet
  7. Skønne smukke tulipaner lige nu. Jeg sætter godt nok ikke lys i vinduet, men jeg tænker på dagen på min egen måde med blomster :-)

    SvarSlet
  8. Smukt tulipanbed!!Dejlige farver - flot afstemt.
    Dejligt at høre, at andre end mig tænder lys 4. Maj!! Tænker på mine forældre, som begge er væk nu og mindes gode stunder sammen. Samtidig med at jeg tænker positive tanker om aldrig mere ufred!
    Tak for kigget

    SvarSlet
  9. Smukke farver i dit tulipanbed, de er rigtig søde, de liljeblomstrende.

    Kommer de troligt hvert år eller må du supplere jævnligt?

    Godt at høre at andre også stadig har lys i vinduerne 4. maj. Det havde vi også (se min blog).

    Mange hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  10. for en flott gjeng tulipaner:) Helt herlig:) Jeg må enda vente litt på mine:) Herlige vårbilder fra hagen i forrige innlegg. Wow så langt det er kommet i gang hos dere:)

    SvarSlet
  11. Nydelige tulipaner du viser oss, ha en fin torsdag, Lisbeth :O)

    SvarSlet
  12. Det var en smuk bukett i passande färger! Frihet är alltid värt att fira!!! Må den bestå, idag, i morgon - och alla andra dagar!!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlet
  13. Skønne tulipaner..Og her i familien sætter vi også lys i vinduet og mindes..Vi synes det er vigtigt at give videre til næste generation da vi aldrig må glemme hvad der skete..
    Mange hilsener Karina

    SvarSlet
  14. Wow - sikke smukke tulipaner :-)

    Hvor har du løbesedlen fra?

    SvarSlet
  15. Meget mindeværdig med virkelig smukke tulipaner.

    Ha' en dejlig dag :-)

    SvarSlet
  16. Gratulerer med frigjøringsdagen. Flott måte å markere den. Og de hvite og røde liljetulipanene passer dannebrog perfekt. Fantastisk tulipanbed forresten. Koser meg som bare det i blogglandia for tiden.

    SvarSlet
  17. Nej det har du ret i - og dine tulipaner passede perfekt til stemningen. Her var der også lys i vinduet og det er den smukkeste tradition jeg kender og holder i hævd. Det er vigtigt at vores børn lærer hvad det har betydet for os at nogle kæmpede for landets frihed selvom det skete for så mange år siden;0)

    SvarSlet
  18. Tusind tak for alle jeres skønne kommentarer....og velkommen til et par nye - super skønt at I er med.

    Traditionen er smuk og frihedskæmper bindet er børnenes oldefars.

    Billedet på bloggen fandt jeg på nettet Marlene, men rent faktisk har vi nogle originale aviser fra både d. 5. maj 1945 og dagene der efter - Næstved tidende blandt andre :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...