Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

fredag den 27. maj 2011

Selvsåede




Min elskede Nora Barlow akeleje og  May Queen,  den hvide okseøje/margerit i en store pærevælling. Bedet langs hækken er meget, meget smalt og egentlig var det ikke planen at der skulle vokse noget der.

Men efterhånden har jeg dog fået sat vintergækker og tulipanløg ad libitum der og resten af sæsonen regerer de selvsåede der - lige nu akelejer og hvid okseøje lidt senere digitalis.......og de gør det i grunden godt.......det lidt vilde og uregelige præg er velkomment.

Nora Barlow er i min optik meget, meget smuk og derfor er jeg glad for at den nu efter et par år er begyndt at dukke op flere steder i haven. Akelejen fik jeg for et par år siden i fødselsdags gave af mine kære kollegaer.

Som et lille kuriosum, er denne skønne Akeleje opkaldt efter Darwins barnebarn - og det er jo i grunden ham jeg tror på :0)


Jeg håber på en rigtig god week-end til jer alle.


6 kommentarer:

  1. Å akelejer. Hvem kan få for mange af dem? Jeg elsker alt ved akelejer, løvet, de smukke blomster og det at de sår sig selv netop de steder hvor de er allermest velkomne. Nora Barow er dejlig i selvskab med næsten hvad som helst også med dine okseøjer.

    SvarSlet
  2. När blommor får växa där de vill - självsådda - blir det jättebra tycker jag. Så vacker din smala rabatt är nu med Nora & co.

    Kramar Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  3. Jeg holder særlig meget af de blomster, der selv bestemmer hvor de vil gro :-)

    SvarSlet
  4. Blir så bra när naturen själv får välja!Aklejor är ju underbara :-)
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  5. Ja....skøn er hun i utæmmet tilstand :0)

    SvarSlet
  6. Nora Barlow er er en af Akelejerne jeg ikke har sået, da jeg ikke kunne få fat i frøene - resten af Barlow familien er på vej, og jeg glæder mig :O)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...