Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 10. juli 2011

Lykken er......


...........når græsplænen bliver slået............og hjemme hos os foregår det med en god gammeldags håndskubber. Vi får ofte ros for vores bløde, tætte og grønne græsplæne når vi har besøg - hvilket jo er dejligt - men vores indsats er egentlig ikke særlig stor.

Vi sørger selvfølgelig for årligt at fjerne nye mælkebøtter, da de jo ofte er skyld i mange bare plette, vi har gåsebiller én masse som alle andre, vi gøder én gang om foråret og så klipper vi jævnligt - så græsset ikke når at få stive stængler - ikke nogen belastning da plænen ikke er særlig stor og så kan vi begge godt lide at smutte en tur med håndskuberen i godt vejr.

Meget af tætheden og blødheden må skyldes at vi bruger rugbrødsmoter med cylinderklipper i stedet for andre maskimakaniske maskiner med rotorklipper............

Forleden havde Maria legekammerater på besøg og de løb rundt om benene på Claus mens han slog græs. Pludselig stopper den ene pige op og udbryder:

- "Sej græsslåmaskine!!!!!!!"
- "Den bruger da ikke strøm???"
- ER det egentlig en RIGTIG græsslåmaskine???"

I forstår vores smil var store da vi forklarede hende at det er en helt rigtig græsslåmaskine :0)

Dejligt er det i alle tilfælde at bevæge sig rundt i på en nyslået græsplæne i bare tæer :0)

8 kommentarer:

  1. Sød historie :-)
    Jeg har også kun en håndskubber, men jeg synes græsset har det med at vokse fra den. Så må jeg ind til naboen og låne deres elektriske, og lover mig selv, at nu må jeg sørge for at holde det nede - og så vokser det fra mig igen. Nu overvejer jeg, om jeg måske alligevel skulle få mig en elektrisk :-)

    SvarSlet
  2. Så härligt att höra att ni använder en gammal hederlig handjagare... Absolut mår ju gräset bättre och så får ni motion själva.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  3. God ide med sådan en motionsgræsklipper :-) Men ikke her på vores kæmpe plæne, så blev vi aldrig færdig ;-)

    SvarSlet
  4. En helt ganske rigtig græsslåmaskine, der åbenbart gør underværker ;o).

    Knus
    Mette

    SvarSlet
  5. Det lyder jo helt hyggeligt! Herhjemme foregår det på traktor, og selv med sådan en tager det et par timer at komme hele vejen rundt. Så en håndskubber er nok ikke liiiige sagen herhjemme.... Men har haft en engang i en lille have, og det var altså meget hyggeligt.

    SvarSlet
  6. Haha, sjov historie.

    Jeg overtog en benzin-klipper, da jeg købte huset.
    Jeg aner ikke om den virker, men den er under alle omstændigheder for stor til min have, hvor jeg har buksbomhække ret mange steder.

    Indtil videre klarer jeg mig med min græstrimmer, men der da begyndt at overveje at anskaffe mig sådan en håndskubber - og så få solgt den anden.

    Håndklipperen kan jeg jo godt bruge langs hækkene - den er noget nemmere at styre.

    SvarSlet
  7. ........ja LIDT motion kan det da blive hen over sommeren - og sol på overarme, ryg og ben :0)

    ------

    Velkommen i min have Esther - håndskubberen kan anbefales hvis plænen ikke er alt for stor - og som sagt græsset klippet ikke flottere :0)

    SvarSlet
  8. Vores cylinderklipper sidder fast efter en lang vinter. Hvordan får jeg skærene i gang igen? Nogen gode råd?

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...