Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 14. maj 2012

Åh hvor jeg trænger til sol......

.............efter en hel dag i regntøj og gummistøvler - hvilket hverken min krop eller fødder sætter særlig stor pris på skal jeg hilse og sige - stak jeg fødderne i sandaler og tog på stadion for at hente Maria til fodboldtræning.

AK - det skulle jeg ikke have ladet mig friste til - max 15 min stod jeg og kiggede på og nu er mine fødder som isterninger - og min forårssjæl frosset.

Kom maj du søde milde......du kan nå det endnu - men så skal det sørme også snart være!!!!!!!!!





Billederne her, af den uundværlige liljeblomstrende tulipan "Maytime" i fuld udspring og Marias pigeon æbletræ med små lyserødeknopper, er fra i går hvor solen ind i mellem tittede frem fra skyerne.....det kan man ikke påstå den har gjort i dag - hvor der nærmest har været dagsregn - IGEN!!!!!!!

.....lyder jeg mon nu en smule vranten og sur på mine gamle dage - nej vel ???? I morgen bliver det bedre - det lover jeg ;0)



 


16 kommentarer:

  1. Hvor er den flot. Det er en kraftig farve, der ser ud til at stå rigtig flot i solskinnet.
    Jeg har set, at du tidligere har skrevet om løgenes holdbarhed. Hvordan med den her - kommer den igen?
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er super flot og det er aftensolens lys der får den til at fremstå så kraftig i farven. Den er lidt mørkere lilla og det er en ihærdig genganger jeg har kun plantet de samme og de er troligt kommet igen hvert år i flere år nu - så ja den er ikke så modtagelig for svamp som angelique - i hvertfald ikke her 7-9-13 :0)

      Slet
  2. Det er jo heller ikke let, når valget kun står mellem sure tæer og isterninger. Bare du nu ikke bliver syg.
    Men skønt med lidt lagret solskin, vi kan lune os ved, mens maj lige tager sig sammen - og det kan kun gå for langsomt! ;-)
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. ....nej det føles ikke optimalt i denne måned der bare er til for at nydes ;0)

      Slet
  3. Regnvejr kan man hurtigt få nok af, hvis jorden ikke trænger. Vi har ingenting fået her endnu, men der ser lidt mørkt ud mod vest, og de lover regn i morgen.
    Det er skønne tulipaner, du viser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har på fornemmelsen det er på vej søde Lisbeth - her regner det endnu og det bevæger sig i din retning ;0)

      Slet
  4. uh... jeg har det ligesom dig - regntøj på og afsted på cykel og både til og fra arbejde regnede det. Nu vil vi snart gerne have dejlig maj-vejr.

    Det er altså flotte tulipaner, du har i haven nu. Angelique er vidunderlig, men hos mig er Upstar næsten ligeså god - den står længe.

    I det hele taget nogle smukke, stemningsfulde indlæg fra din hånd lige nu, tak for det :)

    knus Ulla

    SvarSlet
  5. Hvor er den smuk.
    Her har det også regnet, så det er ikke blevet til så meget i haven. Håber vi snart får solskin og varme.
    Gode billeder.

    SvarSlet
  6. Også jeg, selv om det ikke har regnet her hvor jeg er. Det har været "lunt" og blæsende - men aftenen var stille og jeg blev færdig med at plante ud og om. Men nu må det gerne blive forsigtige 20 grader, sol og meget gerne vindstille!

    SvarSlet
  7. Ja nu kan det snart være nok med al den regn og blæst, sandalerne er fundet frem men står og samler støv, det er stadig vinterstøvlerne der trampes rundt i her ;o) skønne tulipaner.

    SvarSlet
  8. Ja! bare vejret kunne oppe sig lidt.Men det har trods alt været
    tørvejr i dag.har fået malet min lille væg,hvor manden har lagt
    nye sorte tegl på.Skønne tulipaner.det er bare med at nyde dem
    den sidste tid.V/H Jette

    SvarSlet
  9. Ditto her. Er også træt af at slæbe rundt på tunge gummistøvler med mudder på.

    SvarSlet
  10. Godt at komme ud med det :D Synes også det er så irriterende og deprimerende at se vejrudsigter for tiden. Man skulle tro det stadig var april :( Men alt godt kommer til dem der venter....så vi venter :D
    Men skønne billeder trods alt :O)

    SvarSlet
  11. Jeg er med i koret om bedre vejr, ikke fordi vi harbfået meget vand, men blæst det er der alt for meget af.skønne tulipaner.

    SvarSlet
  12. Vejret skulle blive bedre på fredag. Så det regner vi med :).Smukke billeder der fornemmer man da lidt sol.

    SvarSlet
  13. Maytime - skøn tulipan..
    Håber på at solen vil forbarme sig i den nærmeste fremtid, og sende et par stråler ned til dig! :-)

    Venligste hilsner
    Flores Elvira

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...