Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 2. juni 2012

De første kæmpevalmuer.........




 ..........slår nu sine folder blandt de aller aller sidste tulipaner og de kuglerunde og aldeles pragtfulde prydløg der topper i bedene netop nu. Elsker simpelthen når valmuer folder de silketynde krøllede kronblade ud.

Det er koldt derude ....11-12 grader her i juni er jo ikke lige frem noget at råbe hurra for............men med termojakken på går det fint og jeg har en del sommerblomster der i blandt geoginer der skal plantes ud så vi kan få blomsterfest hele sommeren.



17 kommentarer:

  1. Kære Dorthe

    Jeg er helt pjattet med din smukke nye header!
    Ja, man kan ikke kalde dette for sommer, men pyt med kulden - her øser det ned kun afbrudt af små pauser. Mine et årige valmuer har lang vej igen. Tror også de trænger til at blive udtyndet, for de står oven i hinanden.

    Jeg købte sidste år et par Karine hos Stouby Stauder, men hvis du har set dem har jeg også. De er pist forsvundet :(

    SvarSlet
  2. så nydelige valmuer :-)
    ..det er kaldt her i Norge også, brrrr
    får bare håpe at vi snart får smal av sommer igjen.
    Ha en fin helg.

    Jorunn

    SvarSlet
  3. Åhhh söta du vad fint!!!Vallmo är ju så vackert :-)
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  4. Skøn skøn valmue.
    God arbejdslyst, jeg har også termojakken på ud, her skinner solen, men varmt er det ikke.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  5. Ja skønne valmuer og fine billeder!
    God fornøjelse i haven trods vejret! :)

    SvarSlet
  6. Flot valmue og ja prydelig kan ikke undværes. Jeg har lige svedt godt der ude , men stadig ikke en dråbe vand , men masser af blæst. Tror det er Sjælland og nordjyderne der har vand. Hilsen Helle

    SvarSlet
  7. Dejlige billeder, er helt vild med dine plante sammensætninger.
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Her er der blæst og store glade skyer! Ikke en dråbe regn har vi fået i flere uger. . .
      Hvor er det flotte valmuer og sikke farver!!
      Nu vil jeg lige linke dig på min blogroll, så jeg ikke taber denne dejlige blog af syne igen!

      Slet
  8. Dejligste farvesammensætninger, og din Nora Barlow er jeg også forgabt i; minder mig om jeg skal sørge for at få den i min egen have.

    Af en eller anden grund, har jeg aldrig held med de store valmueer; de forsvinder inden de når blomstring. Jeg tror min jord er for leret. Men jeg er forgabt i dem og nyder alle andres:0)

    Skønt du også snart kan nyde synet af de hvide lupiner!
    God weekend,
    Rose

    SvarSlet
  9. Hvor er det en smuk kombination!

    SvarSlet
  10. Hvor er de flotte. Er det ikke meget tidligt for valmuer? Jeg har sået nogle - jeg mener, at Gitte kalder dem for "Claus", og de er spiret fint, men slet ikke så store endnu, at de kan blomstre. Jeg tror også, at der kommer et par vilde valmuer i et hjørne, hvor der er bar jord under en kornel. Jeg nænner ikke at fjerne dem, selvom det er ukrudt.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. De valmuer du ser i indlægget er kæmpevalmuer/papaver oriental.....altså staudevalmuer, der kommer igen år efter år efter år. Det er meget normalt de blomstre nu......

      De valmuer du omtaler opiumsvalmuer Papaver Somniferum og de er étårige og skal altså såes igen og igen eller selv sprede frø hvad de villigt gør......de blomstrer gerne lidt senere :0)

      Slet
  11. Smukt smukt smukt :P Det kan da kun være papaver orientale 'Pattys Plum', har jeg ret??? Jeg har den selv i haven og de er lige ved at revne. Det er det rene slikpapir når den folder sig ud. Flot ny header i øvrigt :o)
    Fortsat god weekend :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde....den er i hvertfald lyserød ;0)

      Ja, du har ret det er Pattys Plum der åbenbarede sig først i år :0)

      Slet
  12. Tak for alle jeres kommentarer.....det er altid en fornøjelse at I er med i haven :0)

    SvarSlet
  13. Hvad er det for nogle de mørke tulipaner!

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...