Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 18. august 2012

Trods flytning........





........i  april - først frem og så tilbage, et par uger senere - har denne klynge  hvide solhatte/Echinacea "White swan"  klaret sig rigtig godt. De er på deres højeste lige nu og tilfører mit lille hvide bed noget frodighed her i sensommeren.


Jeg er rigtig glad for de hvide stauder nu hvor dagene bliver kortere og haven bliver tidligere mørk. De lyser så dejligt op i skumringen i deres bed lige neden for trappen op til udestuen og når ungerne er klar til at afgive noget mere af deres græsplæne så skal jeg helt sikkert have udvidet bedet så der bliver plads til endnu flere hvide stauder her.




Lige nu siger mit termometer allerde OVER 20 grader derude - det er ikke sket mange gange denne sommer at varmen har slået igennem allerede kl. 9 så jeg tror snart jeg vil ud og fortsætte hvor jeg slap i aftes.........med en helt masse små projekter der allermest tager form af oprydning hist og pist - især regionen omkring drivhuset trænger til en opløftning + lugning rundt omkring.




6 kommentarer:

  1. Hvor er din have bare smuk, og jeg har takket være dig forelsket mig i solhattene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lene.......jeg lover dig - det er en livslang forelskelse ;0)

      Slet
  2. Hvor ser det godt ud Dorthe! Lige et solhattespørgsmål: Kan solhatte stå i krukke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kan de godt Nette - jeg har haft flere af mine frøsåede til at stå i krukke inden de bliver plantet ud........så udvikler de et stort og kraftigt rodnet hvilket godt kan være en fordel. Jeg sætter dem dog ind i drivhuset om vinteren :0)

      Slet
  3. Uh, ja White Swan er også en skønhed. Jeg har to små planter, som jeg købte i foråret og plantede i mit nye hvide bed. De kommer nok først i blomst til næste år.

    Det er dejligt med hvide blomster, de lyser nemlig rigtigt godt op og giver også en dejlig ro i haven.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er fantastisk Ulla........og lys vil vi gerne have meget af i mange måneder endnu ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...