Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 1. december 2012

Det´ sørme det´ sandt de´cember

 
 
 
I aftes gik startskudet og mens disney sjov rullede over skærmen og fredags slikken blev nydt gik jeg stille og roligt i gang med at binde adventskransen m.m .....der gik dog ikke længe før jeg blev nødt til at rydde bordet lidt for at gøre plads til Maria der blev tiltrukket af duften af julegran og hygge. Hun gik igang med at lave dekorationen til vores kalenderlys og var meget koncentreret.
 
Meget belejliget havde vinduespudseren været her da vi kom hjem fra Viborg - hvor vi var inde og se juletræet og gågadernes smukke julebelysning blive tændt i går eftermiddags. Så kunne jeg selv gå i gang med vinduerne i udestuen så nu står de funklende rene.....i dag er det så stuen m.m der skal have en overhaling.
 

Det' sørme - det' sandt - de'cember.
Den dejligste måned i nissernes land.
Der er men'sker som kulden er slem for
men for nisser er isen det rene vand
og dagene flyver af sted som en fugl.
Det' sørme - det' snart - det' jul.
 


 

22 kommentarer:

  1. Det ser rigtig julehyggeligt ud hos jer, og sikke en koncentreret ung dame der er i gang med kalenderdekorationen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak....og ja hun var meget koncentreret :0)

      Slet
  2. Hvor ser det bare hyggeligt ud, og spændende at se dine materialer...granatæble, osteklokke og hyacinther eller var det ikke til dekorationer?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det rigtig nok også Bente - og jo de nævnte ting blev brugt til div. dekorationer og stilleben.....jeg skal nok løfte sløret lidt ad gangen ;0)

      Slet
  3. Hvor ser det bare hyggeligt ud. Smukt pyntet og lige efter min smag.

    Skal op og hente resten af julepynten på loftet - så kan de lære det ;-) (min familie altså)

    SvarSlet
    Svar
    1. Taj Karina......nissekassen er ikke kommet op endnu...men jeg regner bestemt med at nå det i morgen ;0) God julehygge stund til dig :0)

      Slet
  4. åh, så utrolig flott du har pyntet. Her var det virkelig adventsstemning!

    Ønsker deg en fin adventshelg!

    Klem Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Vivi....det er jo bare med at nyde det når nu 1. december og 1. søndag i advent ligger i en week-end.....det er bare super skønt :0)

      Slet
  5. Hej Dorthe.Dejlige billeder med rigtig julehygge.Og sød pige der koncentrerer sig om at lave en fin dekoration.Hos mig ligner det et lettere kaos med gulvet og bordet fyldt med alskens materialer.
    Rigtig god første december.knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette - ja hun nød det også kan du tro Jette - og lidt kaotisk kan det hurtigt komme til at se ud når gran og guilander fyger om ørene på os ;0)

      Slet
  6. Det ser hyggeligt ud, godt at se så koncentreret Maria er.
    God 1. december.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lisbeth.....det var og er stadig rigtig hyggeligt og i dag daler sneen oven i købet ;0)

      Slet
  7. Ert vackra julträd är helt underbart!!! Så härligt när man kan pyssla tillsammans. Fortsätt med det och njut av decemberweekenden.

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Anna....du kan tro vi vil suge al hyggen til os i de kommende uger og lige nu sneer det - perfekt 1. december :0)

      Slet
  8. Hvor ser det hyggeligt ud! God weekend til jer!

    SvarSlet
  9. Så hyggeligt at komme i gang med dekorationerne efter at stemningen ligesom var slået an med julelys i byen. Dejligt at have en sød hjælper som ser ud til at have helt styr på det. Din stue oser af december stemning :)

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det bestemt Ulla.......fakeloptog julemusik og varm kakao....så kan det ikke blive meget bedre vel :0)

      Slet
  10. Hej Frøken Solhat,
    Hvor er det en dejlig blog du har. Man bliver rigtig glad og varm om hjertet af at læse med. Tusind tak for det. Din datter hygger sig vist med at jule, ret herligt.
    Dbh Mathias

    SvarSlet
  11. Tak for de pæne ord......og ja du kan tro hun hyggede sig og hygger stadig ;0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...