Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 23. december 2012

Englesang........



 ..............og sød julemusik der strømmer ud af radioen. Adventskransen har fået tændt sit fjerde lys og lillejuleaften med familiehygge, risengrød og rejemadder venter forude.
 
Alt er stille inde - huset sover og jeg har morgenen helt for mig selv. I udestuen ligger juletræet og venter på at få fod på, så det kan komme helt ind og blive klædt på til fest. Køleskabet bugner af mad, gaverne er pakket ind og stuen er fyldt med julelys og hygge.
 
Udenfor suser det en stivkuling og postkassen klapre ind imellem når vinden får fat.......fistelsne fyger hen ad gaden og det er isnende koldt med kuldeindeks på -18 grader. Snestorm og fygning med efterfølgende isslag er varslet for dagen før dagen......nu må vi se hvordan det udvikler sig. Her inde er varmt og godt.
 
Tror jeg vil stille mig hen under misteltenen.....................og vente spændt.
 
 

32 kommentarer:

  1. Så kan julen bare komme an, Dorthe - og julen bliver vist alligevel en lille smule hvid i vores områder:) Super stemning hos dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ......den kom - og nu er den ved at være ovre igen. Hvid jul blev det desværre ikke til bortset fra et par forkølede klatter sne fra d. 23.

      Slet
  2. Skønne engle du viser! Håber du er blevet fundet under misteltenen nu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* Jeg skulle heldigvis ikke stå der så længe og vente ;0)

      Slet
  3. Kære Dorthe,
    Det lyder som den perfekte dagen-før-dagen stemning.Du ønskes en rigtig glædelig jul :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lene og dejlig bagjul til dig ;0)

      Slet
  4. Tak for stemningsrapporten, det lyder hyggeligt. Her er juletræet slæbt ind og på fod, nu mangler vi bare at pynte det. Risengrøden står i sengen og de sidste gæster er på vej med færgen, det er nok ikke sjovt at være der nu. Her sner det kraftigt.
    Rigtig glædelig jul til dig og dine.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var hyggeligt - en dejlig jul hvor bloggen har været sat på stand by ;0)

      Slet
  5. Det ser vel nok hyggeligt ud, så er du klar til at holde jul!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og det blev en god én af slagesen ;0)

      Slet
  6. Så fint och stämningsfullt! En riktigt god jul önskar jag dig! Kram Hanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanna og dejlig bagjul til dig også :0)

      Slet
  7. Dejligt kan man kun sige, glædelig jul

    SvarSlet
  8. Herlige dager nå:) Jeg takker for din hyggelige hilsen for litt siden:) Beklager at jeg ikke har svart deg før. Jeg har startet med nye prosjekter som tar myye tid, men målet er at i løpet av våren skal tiden komme tilbake og jeg får mer tid enn før i hagen:) Jeg har derfor ikke fått fulgt med på blogger og annet i høst. Men kommer sterkere tilbake:) Det var veldig hyggelig å høre fra deg, jeg håper alt er vel. Jeg har mye å oppdatere meg på i bloggeland:) Masse masse god jul ønsker jeg deg og dine:)

    SvarSlet
    Svar
    1. .....hver ting til sin tid søde Linda. Men skønt at høre at alt er vel og du bare er optaget til anden side ;0) Tak og dejlig bagjul til dig og dine ;0)

      Slet
  9. Rigtig glædelig jul til dig og din familie :-)
    Her hos nyder vi også varmen indendøre, mens sneen fyger om hjørnerne udenfor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det blev lidt vindy d. 23. Vi havde en dejlig jul tak - og dejlig bagjul til dig og dine :0)

      Slet
  10. Svar
    1. Tak søde Lene og i lige måde sådan set i "bagjul" :0)

      Slet
  11. Håber ikke du stod der under misteltenen for længe :-). Sneen kom meget senere til os, men udevejr har det bestemt ikke været!

    Glædelig jul til dig og dine
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - nej heldigvis ikke ;0) Tak og ilige måde en dejlig bagjul til dig og dine :0)

      Slet
  12. Sikke dejlig julestemning hos jer. Jeg er helt vild med de to fine engle der har slået sig ned foran lyshusene.

    Jeg håber I får en rigtig dejlig jul og masser af mistelteens kys.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marina.....det har været en hyggeligjul hvor blogger stikket har været trukket ud ;0) Englene er fra Marias hånd - rigtig søde ;0)

      Slet
  13. Jag önskar dig en helt underbar och strålande jul!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde - en dejlig bagjul og nyd årets sidste dage ;0)

      Slet
  14. Jeg ønsker deg en riktig god jul!

    Klem Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Vivi og dejlig "bagjul" til dig og dine :0

      Slet
  15. Jeg vil bare ønske en glædelig jul til dig og din familie !!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var pænt gjort Tim......og i lige måde om end lidt forsinket, men blogger-stikket har været trukket ud her i juledagene ;0) Nyd nu årets sidste dage ;0)

      Slet
  16. Hej Dorthe.Også en rigtig god jul til dig og dine.Glæder mig til det nye haveår Juleknus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde - dejlig "bagjul" til dig og dine ;0) Uha ....du kan tro jeg glæder mig også helt vildt til det nye haveår ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...