Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 1. december 2012

Is-lygte tid.......

 
 
.............og sne 1. december - som oven i købet ligger på en lørdag - det kan da ikke være mere perfekt. Vejrudsigten varsler frost de kommende dage og nætter - så det er nu islygterne skal frem - det er ikke til at vide hvornår chancen byder sig igen. Jeg er i gang med produktionen og den første er som I ser kommet ud i haven i dag med lys i.
 
Jeg elsker islygterne og det magiske skær de giver haven - jeg kunne godt drømme om sne og frost ved juletid - så jeg kan  pynte haven med de skønne kolde stjerner.
 
 
 
Se evt. haven klædt i islygter i februar.
 
Du kan læse hvor jeg har købt stjerneformene her.
 



 
 
I dag kom vi forbi dette sted hvor juletræerne blev fællet i massevis og læsset på paller....klar til at blive sendt ud i det ganske land og sprede juleglæder. Jeg håber også på sne og frost næste week-end hvor vores træ skal fældes....der er ikke noget hyggeligere end at traske rundt for at finde det smukkeste træ når sneen daler ned og derefter køre hjem når misionen er fuldført, for at drikke varm kakao.
 


18 kommentarer:

  1. Dine islygter er altid så smukke. Her sneer det også men det er ikke rigtigt koldt nok til at fryse is så jeg venter lidt endnu.

    Glædelig 1.december til dig og dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. .....tak sødeste Marina - sneen daler stadig fint her og mine kommer indtil videre i fryseren for at bundfryse - men det er selvfølgelig langt lettere når de bare kan stilles ud og fryse over night.

      Slet
  2. Hvor er din islygte smuk! Jeg har aldrig lavet en islygte ... Kan du give en opskrift?
    Fortsat god weekend fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må du sørme til Nana.....det er simpelthen så smukt og så let. Mine er lavet i stjerneforme jeg har købt i Bilka for to år siden - jeg så den anden dag at de stadig har dem i Viborg og sælger dem til 10 kr stykket ;0)

      Alternativt kan du tage en lille spand og stille en anden spand eller et stort glas inden i - spanden i midten skal tynges ned af noget sand sten eller lign. Så fylder du op med vand og lader midten stå uden vand og sætter anordningen i fryseren et døgns tid eller lidt mindre måske, alt efter størrelsen.

      Tadaa....så har du dig en skøn skøn islygte når du har fået isen til at slippe med lidt lunken vand og tålmodighed ;0)

      Slet
    2. Nu har jeg lavet et link i indlægget så du kan se hvor man ellers kan købe formene.

      Slet
  3. Hvor er det smukt at se din islygte - tak for en supergod idé!

    SvarSlet
  4. Smukke billeder. Tak for idéen, sådan nogle måtte gerne bo hos mig. Altså når vi får så meget frost så de kan overleve.

    Kh
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. ....de overlever fint med den frost vi har i haven nu - dog må fryseren nok tages til hjælp for at få dem bundfrosset :0)

      Slet
  5. Smukke islygter og koldt at komme ud og hente juletræ, man får så kolde tæer :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth.....ja det er koldt men hellere koldt end vådt hvis du spørger mig ;0)

      Slet
  6. Jag har börjat fylla frysen med islyktor :-)
    KRAM från mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi må slå til når kong frost er her Helena ;0)

      Slet
  7. Meget flotte islygter og flotte snebilleder. Hos os er sneen væk igen.
    Jeg er helt VILD med dit nye flotte hoved! Godt gået!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Bente - her er haven stadig hvid af fint pudret frost sne ;0)

      Slet
  8. Nej hvor ser det hyggeligt ud! Man bliver helt i julestemning.

    Maria
    Den eksperimenterende have

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria......det hjælper lidt på stemningen det hele ;0)

      Slet
  9. Det var da virkelig noen riktig lekre islykter:) Innbydende og stemningsfulle. Takk for dem! En fryd å kikke innom din flotte blogg. Ha en fin uke.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...