Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 6. december 2012

SOL-hatte med tophue




 
I dag nåede jeg lige at fange de smukke frøstande på solhattene med en lille smule sol - men åh hvor skal man være hurtig....for inden man får set sig om er solen gledet ud af haven igen.
 




24 kommentarer:

  1. Dejlige frøstande med hat på - hvor ser det idyllisk ud i din have. Selv "mariehønen" nyder den smule sol ved sit bo ;-)
    Kh Rose

    SvarSlet
  2. Smukke billeder..:-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  3. Det varmer alt sammen. Ihvertfald, hvis man er en solhat :-). Alle burde iøvrigt have fri mellem 12 og 14 om vinteren - og skynde sig ud og nyde lyset!


    SvarSlet
  4. Solhatte med sne er nu heler ikke værst ;-))

    Jeg når slet ikke at tage billeder udenfor i øjeblikket. Det er alt for mørkt, når jeg kommer hjem fra arbejde. Men nu er det snart weekend, så jeg kan komme ud i dagslys :)

    SvarSlet
    Svar
    1. .....ja der er jeg jo nok lidt heldig Ina.....med skiftende arbejdstider og ikke fuld tid - så ind i mellme lykkes det at nå hjem før mørket sniger frem :0)

      Slet
  5. Hvor har du det kønt i din have. Sødt nok at mariehønen har forladt reden - jeg tror den fryser.
    Hav en god aften
    Dbh Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - *SMILER* den søde Mariehøne er en "den falske mariehøne" lavet af træ ;0)

      Slet
  6. Har netop idag frydet mig over, at jeg ikke har klippet de solide stauder ned. Solhatten er SÅ smuk med både frost og sne....små kunstværker i haven som heldigvis har fået lov at stå i vinterhaven.

    Mange snehilsner fra
    Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det giver en fantastisk smuk struktur i den vinterklædte have at frøstandene får lov at blive stående ;0)

      Slet
  7. Solhatte er simpelthen dekorative på alle årstider, hermed bevist :) I øvrigt støtter jeg Birgittes forslag om fri hver dag ved middagstid - jeg når overhovedet heller ikke ud i dagslys for tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de nemlig søde Ulla......ja enten det eller så skulle man simpelthen skifte til natarbede ;0)

      Slet
  8. Hej Dorthe.Smukke frøstande med små solhatte på.Jeg nyder også meget selv at kunne bestemme
    hvornår jeg vil ud i den skønne snedækkede have.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
  9. Great photos of the coneflowers and snow. I just posted some similar to those on my garden blog here on the shores of Lake Michigan. Snow sets a wonderful mood for those plants. Liked it. I can not find a translator tab for you blog. If you can help - great. Otherwise I will just continue to enjoy your photos. Jack

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Jack - and welcome in my tiny garden ;0) Now yo should be able to translate if you like.....I newer thought any-one would be interested in this ;0) I think I will make at "visit" at your blog in Michigan :0)

      Slet
  10. Ja, det er korte dage vi har nu, men du nåede da at få nogle flotte billeder i kassen. Sjovt ordspil at du kalder sneen på solHATTENE for topHUER. Det gav smil på læben her:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - vi har kun det sjov vi selv laver - og et lille smil på læben er altid velkommen Malene ;0)

      Slet
  11. Det var også de små snepuder eller -toppe, der fangede mit blik i haven i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. ....ja det var smukt Marie....og det er det stadigvæk her ;0)

      Slet
  12. Ślicznie na zdjęciach wyglądają śnieżne kapelusze. Pozdrawiam.
    Billederne ser smukke sne hatte. Med venlig.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...