Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 9. december 2012

Vi nåede det.......


.............at høste årets juletræ i går - inden solen gik ned og den varslede snestorm føg ind over landet. Vi havde en hyggelig tur ud til en juletræsproducent lige i nærheden og valget var i år forbavsende let - vi blev hurtigt enige (hvilket bestemt ikke altid er tilfældet :0) og drengene fællede træet sammen mens Maria legede i sneen.

Stormen piver  udenfor  her tl morgen -   der er dog ikke kommet så meget nysne - tilgengæld er der flyttet en hel del rundt på det sne der var her i  forvejen - sneen fyger rundt og gør vinduerne våde. Huset er helt stille, adventssækkene er tykke, stearinlysene er tændt og julemusikken strømmer ud fra radioen........hyggeligt med snestorm på en søndag hvor ingen tvinger mig til at køre ud.
God 2. søndag i advent.





 
 
 

17 kommentarer:

  1. hvor må det være dejligt at være barn hos jer ;-)
    Her blæser det lidt ellers er der intet at se, en vi skal vist også først have fornøjelsen af snestorm lidt senere. Jeg håber at meteorologerne igen har overdrevet. God søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Her på Viborg egnen holdt meteorologernes forudsigelser for en gang skyld stik. Alt er hvidt og smukt og det føg rigtig meget i de sene nattetimer og tidlig morgen. Nu er her til gengæld stille og sneen drysser lige så stille ned - tror vi er på bagsiden af stormen nu.......mon ikke den så er på vej til dig ;0)

      Slet
  2. Hyggelig tradition med selv at hente juletræet ude i skoven og vælge træet der. Det er desværre forlængst passé her i huset, da vores drenge er flyttet hjemmefra, men jeg husker godt oplevelsen. Nu om dage henter vi træet samme sted, ude på landet, men vælger blot et, han har fældet. Det har vi egentlig programsat til i dag, men lige nu står det hele i hvidt snow-show udenfor, så vi må lige se.

    Skønne billeder af dine børn i aktion og man aner solnedgangen i baggrunden. God adventssøndag til dig :) Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare rigtig hyggeligt Ulla - især når vejret er som nu. I regn og blæst går hyggen lidt af.....

      Jeg krydser fingre for at vejret ikke bliver så slemt at I ikke kommer af sted....her er der stille efter storm ;0)

      Slet
  3. Dejlige billeder og super fint træ. Jeg tror godt jeg ved hvor i har været på træ jagt...har en idé om at også er der vi sædvanligvis plejer at hente. Bakke gården ;-) Rigtig go dag. Julehilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også en skøn lille tur......og ja vi har åbenbart sammen boldgade Susan. Bakkegården med udsigt over fjorden har været vores leverandør et par år nu ;0)

      Slet
  4. Dejlige billeder og super fint træ. Jeg tror godt jeg ved hvor i har været på træ jagt...har en idé om at også er der vi sædvanligvis plejer at hente. Bakke gården ;-) Rigtig go dag. Julehilsner fra Susan

    SvarSlet
  5. For en koselig tur dere har hatt, og treet var jo kjempe fint!

    Ønsker deg en fin søndag!

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Vivi - det var en rigtig dejlig og hyggelig tur.....

      Slet
  6. Ja vi nåede også lige at få fat i et træ. Heldigvis var der kun Bent og mig til at bestemme, jeg kender også godt det med, at det normalt tager laaaaaang tid at købe træ.
    Her sner det og da vi ikke havde noget i forvejen, er det hele nysne.
    God snesøndag
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt at I også fik træet i hus Lisbeth.......ja vi har jo alle vores præferencer ud i hvor den et træ skal være proportioneret ;0)

      Vi var dog kommet afsted uden tommestok....så jeg er bange for at vi har overvurderet loftshøjden inde i vores stue .....men så må vi jo kappe af ;0)

      Slet
  7. Det var en dejlig dag at hente juletræ på, jeg er sikker på at dine unger nyder den tradition - og sikke et flot træ i fandt:o)
    Det lyder også som om du har lagt op til en rigtig hyggelig søndag indendøre. Hvor et det skønt at man ikke er tvunget ud og afsted denne søndag. Her er der kommet godt gang i snefygningen og jeg har sørme også haft besøg af nissen og fået en skøn adventsgave:))
    Nyd din søndag.
    Knus/Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en perfekt dag - og godt vi kom afsted for i dag tror jeg nok på det er bedst at blive hjemme. Her er det dog stille vejr nu og fyge sneen har lagt sig - i stedet kommer der ind i mellem store flotte fnug ned......ren råhygge ;0)

      Bare dog nissen også vidste hvor jeg bor - men det har han vist ikke helt styr på endnu ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...