Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 6. januar 2013

Efter julen kommer trangen......



.........til at blive bombarderet med friske, knitrende sprøde tulipaner. Det er en kæmpe udfordring at gå hen for at handle - uden lige at snuppe et bundt af dejlighederne med hjem i kurven. SUK.

Denne buket hat stået nogle dage nu og kronbladene er så småt begyndt at drysse af......det er dette stadie - lige før det er ovre at tulipaner i vase tager sig allerbedst ud  syntes jeg.



***********************************************************************


Hvis du skulle have lyst og ikke allerede har været der, er du velkommen til at deltage i min første give-away :

 klik her


18 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig. Trangen melder seg med en gang nisser går hjem.

    Ønsker deg en fin søndag. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Vivi og i lige måde .....selv om vi nåede frem til den næste week-end :0)Tulipan fristelser er ikke til at gå forbi :0)

      Slet
  2. Tulipantrangen er meget svær at modstå. Jeg har det iøvrigt med alle løgvækster lige nu. Det er næsten lige så svært at modstå dem i potter også ;-)

    SvarSlet
  3. Ja, jeg er helt enig med Ina - både de afskårne tulipaner og alle de små finde løgplanter kalder altså på én. Jeg har faktisk lige lavet en indlæg med billeder nogle af mine forårsbebudere. Dine tulipaner er dejlige :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ....de bringer drømme om forårets komme....og ih hvor det bliver dejligt ;0)

      Slet
  4. Kære Dorthe, rigtig godt nytår til dig og dine. Ja, nu er det tid til friske blomster - et lille hint om, at der ikke er er så længe til foråret :-) Klem!

    SvarSlet
    Svar
    1. ......det bliver bare så skønt Madam FORÅR - det klinger godt ;0)

      Slet
  5. Lige netop - her er også tulipaner og de er slet ikke til at modstå på denne årstid. Dine er smukke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.... det er svært ikke at lade sig lede lige ind i fristelse her i januar ;0)

      Slet
  6. Hej Dorthe.Ja! tulipaner er ikke til at undvære på denne årstid.
    Rigtig god søndag til dig knus Jette

    SvarSlet
  7. Jeg har modstået trangen indtil nu, men med alle de skønne billeder der dukker op på bloggene nu, så varer det ikke længe inden der også står en buket eller to på mit bord ;o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
    Svar
    1. ......ja det er skønt buketterne der smiler til én når man kommer hjem :0)

      Slet
  8. Ja det er lige nu man trænger til forårsgrønt, men jeg orker simpelthen ikke supermarkedes tulipaner i januar. Jeg synes altid at de er kraftløse og triste så de kommer først med hjem lidt senere hen på foråret. Tilgengæld overvejer jeg i år kraftigt om jeg skal begynde at drive pilegrene allerede nu og jeg har også været haven rundt for at se om der mon skulle være vintergækker på vej (det savner jeg virkeligt fra Fejø at der altid var vintergækker allerede i december).

    Vinterkram.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja i den grad trænger jeg.....bare jeg havde rygrad som dig :0) Jeg kan simpelthen ikke lade dem stå....elsker dem når de har stået et par dage og åbner ind til deres indre. Vintergækkerne skal nok komme også her på fastlandet selv om det måske vare lidt endnu når kulden vender tilbage ;0) Åh pilegrene - jeg har lige bemærket at "mit" piletræ hvor jeg plejer at klippe et par grene netop er blevet fældet.......æv æv æv.....jeg må på jagt efter et nyt træ i nabolaget ;0)

      Slet
  9. Ja jeg er med i de tulipanafhængiges klub:0). Den største fordel ved januar er disse sprøde og lækre sager som giver saft & kraft til huset når nu jule er visnet og overstået. Elsker de grønne dufte og forårsdrømmene, men har vitterligt svært ved at begrænse mig...

    Dejlig søndag fra
    Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig....det er ustyrligt svært at begrænse sig ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...