Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 10. februar 2013

Skønt forskud på foråret....

 
 
.......får man i en håndevending ved selv at drive nogle grene frem istuetemperatur. Disse mirabellegrene med har stået inde i en uges tid og nu kvitterer de med et brus af smukke hvide blomster på spisebordet.
 
Smukkere pyntet bliver et fastekavnsris ikke syntes jeg. Dejen står og hæver og cremen er rørt - så lige om lidt skal der produceres fastelavnsboller til alle de skønne unger der traditionen tro kommer forbi min dør for at ralse i morgen.
 
 



 

24 kommentarer:

  1. Hvor ser de dejlige ud - så får jeg lyst til at de også står på mit bord. jeg må ud og finde det lange ørnenæb, så jeg kan nå nogle af de skønne grene til fremdrivning :-)

    God fastelavnssøndag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ....ja ud og hent et bundt.....mine trænger nu til at blive frisket op med nye grene igen ;0)

      Slet
  2. Liiiige hvad jeg trængte til at nyde med øjnene :D
    God fastelavn.

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - lige over om end lidt sent :0)

      Slet
  3. Nej, smukkere bliver det ikke- det er en stor glæde at drive disse forårs grene frem.
    Hvor er du flink, at du virkelig bager boller til de raslende børn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. .......uha det kan du tro jeg gør - det er en tradition og jeg syntes det er så hyggeligt når ungernes kammerater kommer og synger og lige skal ind og have varmeneller låne toilettet.....jeg bor jo et sted hvor alle kender alle eller i hvert fald har en ide om hvis børn det er ;0)

      Slet
  4. De er bare så skønne, sådan nogle grene. Jeg har simpelt hen startet en lille serie på min blog hvor jeg viser nogle af de grene jeg driver frem indendørs. (Jeg orker ikke så mange sne- og isbilleder længere ...). Smukke billeder du viser!

    Hav en god søndag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nanna....jeg må lige slå et slag ind forbi....min tid til at blogge har været knap på det sidste så jeg har ikke været så meget rundt - desværre ;0)

      Slet
  5. Det er herligt med sådan en buket, jeg har også en der står og lover om forår på min bord. Jeg giver Nana helt ret ( jeg orker heller ikke så mange Sne og is Billeder)og jeg nyder de dejlige farverige billeder med alle de søde forårsblomster der i øjeblikket pynter i små hjem.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er skønne....*SMILER* her nyder jeg frosten og det tyndesnedække.....jeg producerer stadig islygter kan du tro :0)

      Slet
  6. Dine blomstrende mirabeller er bare så smukke. Min store søn truede igår med at bruge de kirsebærgrene som jeg har i vasen til at rise mig op med;) Grenene er ikke sprunget ud, men står med fede knopper og jeg tror der er noget at glæde sig til.
    Fastelavn kommer altid bag på mig fordi jeg ikke har børn mere og pludselig står der nogle og synger uden for min dør - jeg må i byen og hente småpenge.......
    Jeg kan dufte dine fastelavnsboller - mske skal jeg oppe mig og sætte over?
    Ha en rigtig dejlig søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kunne ellers være godt med sådan en oprisning Lisbeth ;0)Her var jeg desværre selv på arbejde i år og gik glip af al festivitasen med unger ved døren....men Claus og ungerne hyggede sig og båd på boller m.m ;0)

      Slet
  7. Skønne skønne blomstergrene, dejligt at tage hul på foråret her i februar med sne og solskin uden for. Lyder dejligt med skønne hjemmebagte fastelavnsboller :)

    Ha' en skøn søndag og jeg glæder mig til billeder i morgen af udklædte unger ;)

    Haveknus
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det dufter så skønt med nybagt. Jeg var desværre selv på arbejde fastelavnssmandag til sent så der blev ingen billeder i denne omgang ;0)

      Slet
  8. De er så smukke, og så hvide - bare dejligt:) Ja, det er fastelavnstid, også en dejlig tradition - måske man skulle hive opskrifterne frem og gå i gang... Nyd din søndag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. En skøn tradition.....faktisk er vi en gruppe voksne der skal mødes for 3. år i træk til en lille voksenfastelavn - det er hyle skægt kan du tro ;0)

      Slet
  9. Tusind tak for tippet, jeg smutter fluks ud i min indkørsel, og klipper grene af det skønneste mirabelle træ vi har stående.... :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ind i varmen med et par grene Heidi - det vil du ikke fortryde ;0)

      Slet
  10. Jeg har haft dem i flere omgange allerede. I dag har jeg også været ude og hente nye grene ind :-))

    SvarSlet
  11. Så skira och fantastiska de är, dina vårbudbärare. Ljuvliga foton.
    Hej från Törnrosa

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja de er skønne de hvide små blomster ;0)

      Slet
  12. Mirabellegrene er et hit. Dem har jeg også altid mange af :-)

    Håber du har haft en dejlig afslappende søndag
    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det var en dejlig og rigtig hyggelig fastelavns søndag ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...