Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 29. april 2013

Anemonetid.......




.....i haven blomstrer de skønne anemoner lystigt både i skovbedet og henne under bøgetræet hvor også lidt vorterod står.  Vorteroden har jeg dog fortrudt at jeg har indført i haven og jeg forsøger nu at skaffe mig af med dem igen - sidste år gravede jeg dem op men alligevel er der enkelte tilbage. Der er ikke andet for end at jeg må ud og liste de sidste vorter op af jorden en af dagene........så mon ikke med tiden de forsvinder ;0)
 
Mine dobbelte anemoner er ikke i blomst endnu....men de står ranke med knopper og er klar til at tage springet snart.



Mine enkelte blodurt er ved at danse af......det er en kort men skøn fornøjelse når de er der - en uges tid har de holdt fest - her er det de to sidste blomsterhoveder der ihærdigt holder stand imod blæsten der er lidt hård i dag.
 
Vi havde den mest fantastiske dejlige dag i går hvor Daniel blev konfirmeret - sol hele dagen,  en meget glad konfirmand og  familien samlet omkring os hvad mere kan man ønske sig sådan en dag. I dag har vi ligget på den lade side.....efter oprydning vel at mærke - så haven har jeg kun gået små pilgrimsvandringer i, ind i mellem at den ene balje vasketøj efter den anden er blevet blæst igennem. Aftensmaden består af rester så nemmere kan det ikke blive dagen derpå :0)
 

20 kommentarer:

  1. rart at høre, at festen var vellykket. Den enkelte blodurt holder bestemt ikke ret længe; men heldig vis tager de fine blade over det næste stykke tid. Jeg gider heller ikke se på vorteroden; men hold da op, hvor er den hurtig til at danne sine små knolde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en helt fantastisk dag kan du tro :0) Nej det er ikke mange dage festen varer så det er med at være på pletten og nyde synet.

      Jeg vil nu ikke sige at jeg ikke vil se på vorterod.....jeg syntes det er et helt fantastisk syn de steder i skovene hvor den har slået sig løs.....men i min lille have bliver den lidt for dominerende og hver vorte er meget produktiv og produsere utallige vorter hvert år :0)

      Slet
  2. Skønne anemoner - en dejlig tid, når anemonerne blomstrer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er et helt fantastisk syn Bente :0)

      Slet
  3. Stort tillykke med Daniel og dejligt at I havde en skøn dag :-) Og at vejret var med jer giver ligesom dagen en ekstra dejlig dimension.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Susanne.....det var helt perfekt med sol og bæå himmel....vinden var dog lidt kold men hvad gør det når rammerne er i orden :0)

      Slet
  4. Hej Dorthe. Også er stort tillykke fra mig med konfirmanden. Det lader til at have været en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte....det var bestemt en dejlig dag :0)

      Slet
  5. Tillykke med konfirmanden, godt i havde en dejlig dag.
    Vorterod har jeg over det helt, jeg har bestemt mig til at slutte fred med den, den forsvinder jo heldigvis igen, og er ikke som skvalderkål. Anemonerne er skønne, jeg har gule med på mit indlæg i dag.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak også til dig Lisbeth.......det var helt fantastisk og festligt :0)Ja vorterod kan være lidt invasiv...men du har ret den sygner hen igen og i store flader under bøgetræerne er den jo et fantastisk smuk syn. når man går en tur i skoven.

      Slet
  6. Tillykke med konfirmationen, det betyder meget at vejret arter sig sådan en dag.
    Dejlige anemoner, her er det dem i marken og under træerne, der blomstrer, dem jeg har i haven står med knopper så det varer ikke længe inden de springer ud.
    Har kigget forgæves efter min blodurt, håber ikke den er gået ud.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene...det er en velsignelse i sig selv når vejret arter sig :0)Jeg krydser fingre for dine blodurt mon ikke de kan nå det endnu :0)

      Slet
  7. Hej Dorthe.Også et stort tillykke med Daniel fra mig.Skønt at i havde en dejlig dag.
    Og dejlige anemoner du viser......de er så smukke.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette......den var uforglemmelig ;0) Ja de er skønne og skal nydes i fulde drag nu :0)

      Slet
  8. Godmorgen godmorgen, flotte billeder af anemonerne ;-) og STORT TILLYKKE med sønnen kh Gerda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og velkommen inden for havelågen Gerda. De er bare så skønne anemonerne både de hvide, blå og gule.....og flere venter på at springe ud den kommende uge ;0)

      Slet
  9. Tillykke med Daniel, det var dejligt at vejret artede sig, for solen må gerne kaste sin glans over sådan en dejlig anledning. Anemonerne er skønne, jeg glæder mig til at se den dobbelte i blomst :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ulla.....det var helt fantastisk smukt vejr - helt perfekt :0) Ja de skal stornydes nu og jeg er også spændt på de dobbelte kan du tro. De står med svulmende knopper deude så det er bare et spørgsmål om tid ;0)

      Slet
  10. Dejligt at høre at I og ikke mindst Daniel havde en fantastisk dag, det er en milepæl i ungernes liv som man kan se tilbage på og glædes over og det var herligt at vejret var med jer:o)
    Det er så skønt når anemonerne breder deres tæppe ud og arghhh vorteroden ... hvorfor skal den lige ødelægge det hele? Hvis du virkelig har muligheden for at udrydde den så vil det være skønt. Den var i massevis i min have da jeg overtog den og det er håbløst at udrydde den her.
    Jeg synes at den enkelte blodurt er virkelig fin og yndig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en super skøn dag kan du tro.....den gik dog alt for hurtigt :0) Ja jeg vil gøre hvad jeg kan for jeg kan se den er dukke top ved bålpladsen også......NOT sige jeg bare og går i krig :0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...