Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

fredag den 26. april 2013

Ej altså - hvad skete der lige her???


Den dobbelte blodurt så den anden dag sådan ud.....stor fed og livskraftig - klar til at åbenbare sine første smukke dobbelte blomster.
 
I går så de desværre sådan ud.......SUK......blomsterhovederne er knækket af - her hænger de på stilken, ved andre ligger hovederne  på jorden ved siden af. Åh altså - jeg havde lige sådan glædet mig.
 
Teorierne er mange.....kan det mon være blæsten eller naboernes katte der så bestemt syntes de skal feriere og kratte i jorden over ved mig (det er gået hårdt ud over nogle af min krokus i år) eller min egen søn der har været ved at spille fodbold ??????
 
Bom bom bom - et mysterium jeg nok aldrig for opklaret....nu må jeg så bare væbne mig med tålmodighed og vente endnu et år på at se de dobbelte :0)

SUK



I stedet må vi nyde synet af de enkelt blomstrende blodurt lidt endnu. prøv lige at se de årede blade er de ikke bare smukke???



 

 

9 kommentarer:

  1. Øv hvor ærgerligt, det kan jeg godt forstå du er ked af.
    Men du må videre med festen, tillykke med konfirmanden.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Hej Dorthe

    Tror de skyldige er fugle, de napper hvert år nogen af mine små botaniske tulipaner. Tror de bliver brugt som foring i reder?

    Blodurt - Sanguinaria canadensis, er en klar favorit, jeg må indrømme at jeg faktisk foretrækker den kønne enkle ;) - det ser godt ud der hvor solen skinner igennem!

    En dejlig dag herfra

    SvarSlet
  3. Æg! Jeg kan godt forstå at du er lidt skuffet. Jeg håber at planterne overlever, så du kan få glæde af dem til næste år. Måske kan du til den tid udtænke et system til at beskytte dem lidt med.

    SvarSlet
  4. For hulen da! Heldigvis ser det ud, som om det er en mekanisk skade af en eller anden art og ikke noget farligt som f.eks. en svampesygdom.

    SvarSlet
  5. Ej øv Dorthe, godt og grundigt træls.Hende den pyntesyge her tænker på, du forsøgt at lægge de små hoveder i en skål med vand, så du måske kunne få lidt glæde af dem på den måde? Hvis de vil..... Kh Anne Mette

    SvarSlet
  6. Hej Dorthe.Øv Hvor ærgeligt.....nu havde du sådan glædet dig.Men godt at du har den enkelte til at glæde dig over.
    Smukke billeder med lyset igennem bladene.
    Rigtig god weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
  7. Ej altså, det er bare så irriterende, øv altså :-(

    SvarSlet
  8. Kære Dorthe

    Jeg er tilbøjelig til at give Karsten ret. Alliker, skader, duer, stære og til dels musvitter og mejser tramper rundt i mine bede.

    SvarSlet
  9. PS: Jeg mente selvfølgelig ikke "stære" men "solsorte" :-)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...