Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 6. april 2013

Jeg kan lugte foråret........


 



..........sådan virkelig i bogstavligste forstand!!!!

Da jeg trådte ud af døren for første gang her til morgen, for at lege taxi-mum her kl 8.45, fik jeg den mest fantastisk duft af varme, jord og forår i næseborene.....I ved den der fine duft man bliver helt glad i låget af.

Ikke den anden duft af forår som som alle også kender og som jeg faktisk har savnet lidt i år.....gylle ;0)

Nej det rigtige duft af at NU SKER DER NOGET.

Jeg vil ud, ud under åben himmel........

Hvid kugleprimula i skønt selskab med Porcelænshyacint/Puschkinia scilloides og Hornviol.








13 kommentarer:

  1. Flotte forårsblomster du viser. Kan se at foråret er kommet til "Himmerland". Ønsker dig en god week-end / godt forår:) Hanne Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde Bente - dadi dadadidadum....der er forår i luften ;0)

      Slet

  2. Altså Dorthe, sådan en totalt Tøsedrengene mega-monster-voldsom groupie har det liiiiiidt stramt med at du vælger en youtube med Danser med drenge.....der molesterer et guldhit med deres kopiband ;) Nå, så kom hun og over det. Og faktisk har DmD jo leveret ret meget godt også ;) Og ja, det må være der snart, vi må nyde det. Nuet.
    Knus Anne Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - søde Anne Mette nu blev tøsedrengene jo startet af Klaus Kjellerup og Stanley tilbage i ´70 og eksisterer ikke mere, så det nærmeste du komme det på musikscenen i dag er jo at tage ud og danse med drenge = de to ældre herre Klaus Kjellerup og Stanley samt den gudeskønne og formidable sangerinde Rie :0) Tro mig jeg vil ud "under åben himmel" og "danse på vulkaner" det er lige hvad jeg har tænkt mig at gøre om ikke så længe.........*SMILER*

      Slet
    2. Jeg er ved at så altså ;) Helt enig, principielt, DmD er sikker fest, det gør bare lidt på mit hjerte. Men det gjorde det også da jeg hørte at Anne Dorte og Marie ville ud og optræde med TD sange uden Klaus og Stanley. Måske er det fordi præcis TD er gemt i mig, som en fantastisk tid med evig sommer og fest, min søde storebror, der kørte veninderne og mig til byfester eller netop TD koncerter. Da TD opløstes passede det med en ny epoke i mit liv. Men apropos mit indlæg i dag er en af mine yndlingssange DmD " Er der nogen i himlen". Så kære Dorthe, dans lidt for mig på vulkanerne, jeg tror jeg trænger ;)

      Slet
    3. ...er glad for du tager dig en lille pause i mellem muld og frø :0) Ja savnet af de skønne Tøsedrene er stor....den tid kan ingen tage fra os....men sommerfesten og halballerne lever lidt videre med de skønne toner - og minderne er der ingen der kan tage fra os vel ;0) Jeg vil danse for dig kan du tro ;0)

      Slet
  3. Hej Dorthe.Jeg er også sikker på at det er foråret jeg kan lugte.Skønt fad med dejlige blomster du viser.
    Var lige ved at tro at det var din kugleprimula der blomstrede allerede.
    Også en rigtig solskins weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette - næh ude i jorden er de først begyndt at finde op til overfladen de skønne kugler så vi må nøjes med forår i fad ;0)

      Slet
  4. Haha, ja tænk at være så desperat efter forår, at stanken af gylle er velkommen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. .....ja utroligt man kan savne det ik´??? ;0)

      Slet
  5. Forår i fad - det må der arbejdes videre med. Jeg har lige høstet de sidste pastinakker, og der er sørme også lidt bladbeder fra sidste år på vej under bobleplasten. Mon jeg kan opdrive andet frisk i haven? JO! Brændenælder ;)
    Dejlig sammenplantning - go' weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh brændenælder.....så sker der da virkelig i sandhed noget ude i jorden - håber de er fremme her om 14 dage da den skal står på bålmad af naturens spisekammer for ungerne i bhv. ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...