Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

fredag den 10. maj 2013

Det magiske skete......



.....bøgetræet  - bøgen i min have, vel at mærke sprang  ud på min fødselsdag i går...Kristi himmelfartsdag - det er sket før  før at det netop er denne dag den vælger at åbne sine første blade :0) Jeg havde dog ikke troet det ville ske i år efter det  lange kold forår. De sidste to år har foråret været varmt og  sidste år sprang den ud  d. 4 maj, og i 2011 sprang den ud allerede d. 27.april
Jeg ved godt at bladene kun med lidt god vilje er på størrelse med en to-krone og at det kun er enkelte knopper på en lille gren der har åbnet sig  men det gør ikke noget i min verden....i mit hjerte er den sprunget ud og det udløser traditionen tro bøgeis til hele familien. I går havde vi gæster og ingen bøgeis i fryseren så isen skal indløses idag.
Træet betyder noget helt specielt for mig da det er et træ jeg fik af min afdøde far for mange år siden......et træ han selv har sået og som faktisk har levet  en lidt fortumlet tilværelse da jeg fik træet til min forrige have, som egentlig var en fælleshave da det var et lejemål. Da vi så købte hus flyttede træet med og her i haven er det blevet flyttet rundt et par gange.....men nu er det så stort at det ikke flytter nogen steder mere.





Denne smukke "pose" fik jeg i fødselsdagsgave af min datter - hun har selv broderet og syet den til håndarbejde - jeg tænker at den er god at gemme små frøposer i når den tid kommer :0)



8 kommentarer:

  1. Tillykke med fødselsdagen Dorthe. Dejlig gave du fik af din datter.
    Vores 2-3 store bøgetræer er også først lige sprunget ud, de små som vi har en del af er længere om det.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth....det er så skønt når det grønnes - den lysegrønne fra bøgen er helt ubeskrivelig smuk ;0)

      Slet
  2. Tillykke med fødselsdagen i går Dorthe :-)
    Dejlige billeder fra din have!

    SvarSlet
  3. Kære søde Dorthe
    Hjertelig tillykke med fødselsdagen igår:-) Det var en skøn fødselsdagsgave til dig at bøgetræet lige netop sprang ud på din dag - en lille ekstra hilsen til dig.
    Sikke en sød frøposeholder som din datter har syet og broderet, det er så skønt at få gaver som der er lagt lidt ekstra omtanke i:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.....du kan også tro jeg blev glad både for bøgens udspring men især for den fine gave :0)

      Slet
  4. Tillykke med fødselsdagen, søde Dorthe, det var da en perfekt dag for bøgetræet at åbne sine knopper og springe ud. Jeg sidder her og smiler af begrebet bøgeis, fordi jeg kan huske at du har fortalt om det før - hvor er det en god tradition og anledning til at hygge sig lidt ekstra med ungerne. Sød frøpose :)

    Knus Ulla

    PS. Hvor er de altså fine, de nye bregner i dit skovbed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ulla.....ja det var lige i skabet med det udspring ;0) Bøgeis er en super skøn tradition der kommer fra da min ældste søn startede i 1. klasse. Det var en tradition hans klasselærer havde med at give bøgeis når skolens bøgetræ sprang ud og den tradition var vi ikke sene til at adoptere ;0)

      Tak ja jeg kunne heller ikke stå for dem....nu håber jeg bare de kommer til at trives i skovhaven ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...