Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 29. juni 2013

Et lille solstrejf.....


..........og et smil - på en oktoberdag i juni - mine Torskemund Linaria purpurea "Canon went" som jeg fik af Annette for et par år siden har velvilligt drysset sine lækre spir ud i staudebedene. LOVE LOVE LOVE!!!!
 
I dag regner det og alt er gråt og trist - pæonerne tynges ned i bedene - et sørgeligt juni-syn når nu det for 14 dage siden så det sådan her ud:
 

8 kommentarer:

  1. Ja, Dorthe. Den danske sommer er ...... ikke til at stole på. Jeg vil dog lige pippe, at hvis man som jeg har boet i et land med så varmt sommerklima, at man ikke kan være uden for, påskønner man den danske sommer. Det minder jeg mig selv om, når jeg bliver arrig over, at mine skønne roser og pæoner tager skade af vejret.

    Jeg har både den lyserøde og lilla torskemund. Den lilla har sået sig over det hele, men det har den lyserøde ikke. Det måtte den ellers godt :-)

    SvarSlet
  2. »Du danske sommer jeg elsker dig, skønt du så ofte har sveget mig!«
    Jo jo det er som at være hensat til oktober måned i dag. Lige om lidt skal jeg til 21 års fødselsdag til havefest. Jaaah det bliver sjovt!
    Nå godt man kan klæde sig på til en regnvejrsdag i haven.

    SvarSlet
  3. Tyvärr är det samma här, man vet aldrig hur vädret blir och än så länge har det inte varit någon jätte höjdare här i Skåne heller.
    Vilken härlig utedusch.

    Kram Anna

    SvarSlet
  4. Nydelige blomster hos dæ, synd med regnet, håper sola skinn på dæ snart.

    Ha ei fin helg, og sommer.'

    Hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlet
  5. Du skulle have taget med til Samsø, her skinnede solen i det mindste om eftermiddagen :) Linariaen blev beundret af mange her hos mig. Det er en skøn plante, som sår sig alle vegne, det må den gerne.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  6. Dansk sommervejr ;-)

    Jeg har et par stykker på Roskilde-festival, og der er jo tradition for smat-vejr, så det bliver nok en blandet uge rent vejrmæssigt.

    En yndig torskemund, og godt fanget med linsen :)

    SvarSlet
  7. Hej Dorthe.Ja! som Lisbeth skriver så havde vi da godt vejr på Samsø om eftermiddagen.Skøn torskemund du viser.....den må da på min liste.God dag knus Jette

    SvarSlet
  8. Åh vilken fin combo med den rosa rosen och Linaria purpurea "Canon went". Jag måste försöka hitta den!

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...