Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

fredag den 30. august 2013

Clematis blomstringen.....


.......op ad mit  rionet ved værkstedet har været smukt i år men blomsterne er nu synligt ved at tørste efter en god og længerevarende regnbyge. Det er ellers ikke så tit jeg ønsker regn..........men lige lidt i weekenden ville falde på et meget tørt sted.





14 kommentarer:

  1. Vi fik 2mm i dag, men håber også på mere i weekenden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og hvad vi ønsker skal vi få Marie.....her regner det i hvert fald nu.....SKØNT - så må vi bare se om det bliver til noget der batter :0)

      Slet
  2. Smukke og dejlige Clematis:) Jeg begyndte at vande hen ad eftermiddagen og så kom regnen - en meget fin støvregn, så jeg må lige vurdere om det er noget der batter ellers vander jeg i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Her regner det endelig......lidt......men endnu ikke nok til at vandbaljer og tønder er fyldte.....nu må vi se om vi skal rundt med vandkanden i eftermiddag det er i hvert fald tiltrængt ;0)

      Slet
  3. Hvor er det pænt! Der kommer vist regn i weekenden, og selv om jeg ellers heller ikke er meget for regnvejr, kan jeg godt se at planterne trænger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det trænger noget så grueligt Nana.....mit bed langs hækken er så tørt at selv sommerfuglebusken hænger lidt med næbet....og kommer der ikke nok så må jeg supplere lidt med vandkanden :0)

      Slet
  4. Jeg har vandet mine clematis en del her i sommer, men vi har nu også fået regn indimellem. Hvad hedder den skønne her?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke fået vandet synderligt og det ser desværre ud derefter efterhånden :0) Der smukke Klematis viticella hedder "Minuet"....den er meget blomsterrig og blomster længe - når den ellers bliver vandet en tør sommer ;0) Jeg kan kun anbefale de skønne viticellaer - de er så nøjsomme og meget resistente overfor sygdomme :0)

      Slet
  5. Lidt i weekenden er ikke nok til mig, men jeg får vist ingenting, håber I andre får.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej....jeg er også lidt i tvivl om hvor meget det batter det der kommer......endnu er vandtønden ikke en gang fyldt op....men lidt har også ret og om ikke andet så er det lettere at vande nu når jorden i det mindste er blevet fugtet ;0) Jegkrydser fingre for at der er vand tilbage i skyerne når de når Samsø :o)

      Slet
  6. Hei! Armeringsjern/matter er så lekkert sammen med klatreplanter. Rust og farger utfyller hverandre, fordi rustfargen ikke "stjeler" noe fra hovedpersonen. God kveld! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne.....ja det er en rigtig god kombination......det er samtidig let og luftigt med sådan en rumdeler :0)

      Slet
  7. Så fint med armeringsnötet som klätterstöd. Superfint

    Kram Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anna......ja det fungerer rigtig godt med sort, rust og grønt ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...