Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 17. december 2013

Nu er det på tide.....



..........at de skønne små røde æbler fra paradisæbletræet og pigeonæbletræet kommer ud at hænge i træerne igen. 

Jeg har tålmodigt ventet på lidt vintervejr - for hånden på hjertet - det ser unægteligt lidt hyggeligere ud  hvis haven er dækket af sne når de røde æbler bliver hængt op som havens julepynt.  

Vintervejr er ikke i syne, men pyntes skal der nu alligevel så nu trækkes æblerne på bånd så de igen kan gøre haven ære.



14 kommentarer:

  1. Selvom der ingen sne er i vente, skal det nok komme til at se godt ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Tim....dejligt at du tro på mine pynte talenter ;0) Men ih hvor sne ville gøre en god kulisse :0)

      Slet
  2. Hej Dorthe.Røde æbler i træerne ser bare så dejligt ud...........og så er der jo også lidt mad til fuglene.
    Smart med din patentlågsflaske med lys på.
    Håber du er med med alle dine juleindkøb og forberedelser.
    Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er med til at lyse lidt op i mørket Jette og sætte lidt kulør på have tilværelsen i december. Flasken er fra det hedengangne Odinbryggeri i Viborg....og spydene til at sætte i flaskerne købte jeg på julemarkedet på Vitskøl kloster sidste år.......de er geniale :0)

      Slet
  3. Ja æblerne pynter jo også :) det ser godt ud.
    Send mig din adresse, så sender jeg frø af Mai Tai til dig. Det er jo en staude, så mon ikke den skal sås her i vinter.
    Lisbethklastrup@gmail.com
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Lisbeth du er jo selveste julemanden.......og såtrangen kommer nok snart over mig vil jeg tro ;0) Kigger i mine gemmere for at se hvad jeg har at byde dig i bytte....men først kalder arbejdet :0)
      Knus

      Slet
  4. Mums, det er mine ynglings-vinteræbler, så jeg snupper lige en haps inden du hænger dem ud til de vingede ;D

    SvarSlet
  5. Det kommer til at se fint ud også uden sne, men nu må der da gerne komme lidt hvidt ned fra oven.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har du ret i Lene ......meeeeeeen hvidt ville gøre berusende lykkelig :0)

      Slet
  6. Fuglene vil nyde dem under alle omstændigheder - men de pynter også vældigt fint i din bakke :) Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er jeg sikker på....de skal jo også mærke at det er jul de kære små :0)

      Slet
  7. De ser så flotte ud i din bakke, mon ikke du har nok til at der stadig kan ligge nogen i den, selv om fuglene skal have deres part :-) Du har fundet juletazetter, så heldig har jeg endnu ikke været, selv om jeg har efterspurgt dem flere steder.
    Juleknus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette......de er med til at pifte stemningen op de røde æbler det vil jeg give dig ret i :0) Tazetterne har jeg fundet både ved min lokale købmand og ved grønthandleren inde i byen......jeg er sikker på du snart finder dem - de er så fine :0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...